Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg sa at jeg var litt forvirret ang bruken av Hipp2, fordi det står på flaskeposten at man IKKE skal bytte ut 1en med 2en, men jeg har sett folk her inne har fått beksjed av hs og bytte til 2en feks. Ville ha et endelig svar på hva jeg skal gi gutten min. Her er svaret: Hej Helene. Tack för Ditt mail. Det Du skriver är helt rätt. Hipp1 kan inte bytas ut mot HiPP2. HiPP1 är fullnäring och innehåller alla de livsviktiga näringsämnen som en liten baby behöver för att överleva. HiPP2 är endast tillskottsnäring och skall ges till barn som redan äter annan mat. HiPP2 innehåller lite mer näring än välling och kan vara ett bra alternativ till de barn som inte äter bra. Det går mycket bra att fortsätta med HiPP1 hela den tiden babyn behöver MME. HiPP1 och HiPP2 har inte funnits särskild länge på den norska marknaden och av någon anledning har det blivit ett missförstånd om hur dessa skall brukas på barnavårdscentraler. Det är mycket olyckligt och vi är mycket glada över att bli kontaktade av alla som kan föra ordet vidare till dem som har fått felaktiga råd. Soliga hälsningar Arvid Nordquist H.A.B. Minna Pakola HiPP Konsumentkontakt
Mamma til to tette Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Kall meg håpløs men jeg forstår fremdeles ikke dette med Hipp 2. Nå bruker jeg hipp 1, når gutten begynne å få grøt om noen mnd skal jeg da bytte straks til hipp 2 eller kan jeg bare fortsette med hipp 1? I såfall hvorfor finnes denne hipp 2? Ser at hun skriver at den gir litt mer næring enn velling så det kan jo være bra for gutten min når han vokser til for det er jo begrenset hvor mye melk han kan drikke. Jeg mener drikker han 160 ml nå så kan det jo være bra med mer næringsrik 160 ml enn å måtte drikke 240 ml med hipp 1. Håper dere forstår og at noen kan oppklare...
Matja Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er også litt usikker, og dytter litt oppover
VinterSol+2 Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 du kan godt gi HIPP 1 hele veien, HIPP 1 er fullverdig kost, så det å gi 1 ved siden av feks grøt og velling, tilsvarer å gi morsmelk ved siden av. 2eren skal ikke brukes som enereådende kost, men du kan gi det ved siden av annen mat, dersom barnet ikke spiser så bra. men du kan like gjerne gi 1 hele veien:)
Mamma til to tette Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 okeeei, så hvorfor finnes hipp 2 da? Det er altså "mektigere" enn hipp 1? Og for større barn? Ja ja får vel bare fortsette med hipp 1 så er jeg sikker ,-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Jeg bruker både hipp 1 og 2 i tillegg til grøt. Lillegutt på 6 mnd spiser en halv porsjon grøt til frokost og kvelds og 100 ml mme. Kun flaske resten av dagen. Da bytter jeg bare litt mellom en og to. Han er fornøyd og blid så det fungerer bra. Så på innholdet i de to og det er bare litt i tilleg gpå nr to i forhold til en, altså mer næring. Butikkene har tydeligvis en annen oppfatning av en og to for enten ha de 1 ELLER 2, dersom de i det hele tatt har. Vi kjøper 2 på rema og 1 på prix, så må vi hamstre litt da.
Mamma til to tette Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Dytter for alltid noen som lurer på dette.
Matja Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Se der ja, der fikk jeg jo svar Dytter!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Må bare få med at på Ica maxi og ica supermarked koster hipp 39.90,- Billigste plassen jeg har sett det i allefall, hamstrer når jeg er der
Matja Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Dytter opp, og håper på å finne en ica butikk i nærheten, for det billigste jeg har funnet er på Obs! til 49.... Takk Malin
ღDidrikmamsenღ Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Men ikke på ica nærmat, der koster den 59 elr 69. Så store prisforskjeller!
Mamma til to tette Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Dytter for nå leitet jeg etter denne infoen igjen...på tide med hipp 2 nå tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå