Gå til innhold

Dere som har hatt hemorider og klart å bli kvitt dem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvor ille var det? (Store, små)

2. Hva gjorde dere for å bli kvitt dem?

3. Hvor lang tid tok det?

Håper mange svarer her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hadde en stor på utsiden av rumpehullet som ble stor og rød etter fødsel. Den var vond og veldig øm.

2. Brukte apoteksalven alcos-anal. Var ikke flink nok til å bruke den slik den skulle brukes. Husket den bare av og til. Isbiter i en pose som man legger på hemoriden. Det hjalp! Den ble mindre.

3. vet ikke helt om det var effekten av isbitene eller om det var fordi kroppen begynte å komme til seg selv etter fødselen.... det har nå gått snart 3 uker siden fødselen og den har krympet betraktelig og er ikke vond og øm lenger... den har desverre ikke forsvunnet ennå, men med litt bedre egeninnsats fra meg selv kan den nok forsvinne...

Håper dette var litt til hjelp! Lykke til!

Skrevet

Ja jeg vet alt om hemorider. Fikk det før jeg fødte forrige gang og slet lenge etterpå. Så denne gangen sto jeg parat til bekjempe de etter fødsel. Og jeg slapp billig unna..

Her er noen råd:

-Hold først og fremst magen myk. Linfrø, svisker, kultura osv osv.

-Kjøp Propolis 10% på helsekoste. Denne masserer du på 3 ganger for dagen. Det er ikke nok å smøre på. Saken er det at det er de harde hemoridene som er vonde og kan bli betente. Så ved å massere de jevnt holder du de myke, forebygger betennelse og de får grunnlag til å trekke seg tilbake pga sirkulasjon.

-Når du har vært på toalettet setter du deg i 5 min med stjerten i været før du tar på salve og masserer.

-Prøv å avslutte hver gang med å dytte de inn.

-Har du hard mage kan litt babyolje f.eks. rundt åpningen og et par cm inn gjøre det lettere å bæsje.

-Trykk gjerne noe varmt på før bæsjing.

-Vask godt før hver påføring med masering. Synst du det er ekkelt å ta på kan du bruke engangshanske.

-Ok knip! Slapp ringmuskel hjelper ikke på.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...