Gjest Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har en datter på snart 3 år. Ho går ikke i barnehagen. Så da må jeg og samboeren min finne på noe selv. Er ikke så mye å gjøre her vi bor. Kan gå bort på lekeplassen(på skolen) etter elevene har gått hjem. Men har lyst til å leke rundt huset også. Hva pleier dere å leke med ute nå? Kunne tenkt meg å sittet litt i sola mens jenta mi lekte for seg selv også.. Takker for alle ideer
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Min gutt på 2år leker med biler - kanskje dere kan ta ut dukkevognen og gått en tur. Vi er også ute med trehjulsykkelen. Samler kvister og steiner. Småen elsker å få en stor kost og koste litt i gården.
Snupidupi Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hær e det enda så mye sny at det går i ski og akebrett når vi e ute... glæda mæ tel det bi vår og sommer...
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Vi tar med bøtte og spade ut, graver i snøen, bygger ting i snøen. Ellers aker vi, husker på huske med masse snø på, plukker kvister er også kjempe stas her.
tuppemor-75 Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 er ikke snø her, men vi leker mye ute. sklir på sklia, leker i lekehytta, bruker bøtte og spade, og graver i alle vannputtene og i sandkassa. går en tur til postkassa og henter posten, og en tur til vannet og mater endene. vi spiser også litt mat når vi er ute.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Vi bor ganske så usentralt, så her leker han utenfor huset med lastebil, traktor, gravemaskin og bøtte og spade. Det er lite snø igjen, men det som er leker han med i tillegg til grusen... Jeg har bl og sitter ute sammen med han siden han ikke tør være ute over tid alene, dessuten har vi en bekk rett ved huset jeg synes er ekkel. (skal gjerde mot bekken i sommer) Gutten vår er veldig flink til å leke alene, og det er veldig deilig!!
mamma-mi Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 - Kunn en sandkasse være et alternativ? Vi har det som dere; jeg er hjemmeværende med en jente på 2 og en gutt på 1/2 og vurderer å skaffe oss en sandkasse. Det er til tider vanskelig å aktivisere en to-åring som er rastløs og kjeder seg ..... Greit å ha lekeplass rett utenfor huset - da slipper vi å organisere oss så veldig for å komme oss ut. Dere jo for eksempel ta en mini-piknik i hagen da... Det er jo så koselig. Ha med ut leke kopper/kar finne et provisorisk bord og en duk(hvis hun er interessert i å leke slik vel og merke...) , så kan hun leke med det mens du nyter sola:-) Så kan dere kanskje ta formiddagsmaten ute siden bordet allerede står klart:-) Jeg prøver for min egen del å tenke på at det går an å prøve å skape små gode minner i de "vanlige grå" dagene. Det er så utrolig lett å bare lengte etter kvelden når ungene endelig er i seng og freden senker seg i stua. Men så er det så bra hvis vi kan legge ungene om kvelden og vite at vi har fylt dagen deres med noe både de og vi kan huske -uten at det nødvendigvis var så voldsomt opplegg...:-) Husker de gangene jeg og mamma eller bestemor gjorde slikt når jeg var liten - og de minnene sitter godt ! Lykke til:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Han leker med bøtte og spade ol. Har en del sandkasse leker. Leker mye at han lager mat ol. i sandkassa. Ellers så er han glad i å skli, huske og å klatre i klatrestativ. I det siste har han begynt å klatre litt i trær når han og pappaen har vært ute. Sparker/kaster ball. Sykler på trehjulssykkelen. Triller dukken sin i dukketrilla. Har med flaske ol. til dukken og er liksom på tur med den. Også går han mye rundt og utforsker litt. I dag var vi ute og blåste såpebobler. Bare sånne små da. Om sommeren tar vi ut balje og lager store såpebobler og han leker i plaskebassenget med båter og andre bade leker. Ellers er han med å plukke bær ol. om sommeren, det var topp i fjor sommer ihvertfall. Han er 2,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå