Murmeline Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Trenger jeg å si mer? Vi hadde en begivenhetsrik dag i går, så hun var kjempetrøtt og ble lagt senere enn vanlig. Sovnet greit, men i 4tiedn begynte helvetet.. Ville som vanlig ha verken smokk el vann, og hyyylte. jeg la meg sammen med henne, for var så trøtt.. så roet henne ned etterhvert, tok sikert 1,5time. Og så våknet hun 7!!!! Da fikk hun seff puppen, men nektet å sove etterpå. Åhhhh, bra pappaen kommer hjem i dag, så kanskje han kan hjelpe til litt.. Noen flere tips??
high five Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hun er jo ikke så stor da, så kanskje vil hun ha litt nattpupp enda? Det går nok bedre når pappan kan ta over når hun våkner på natten. Hun vet jo at du har pupp og roer seg ikke så fort da. Legg deg på et annet rom og la pappa ta over, så kan det være gjort på 2-3 dager.
belli72 Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Føler med deg! Tenk at du snart er i mål!!! Bruker du vognen? Jeg hadde vognen inne på soverommet da vi avvente, og det funket kjempebra! Lykke til videre!
Murmeline Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2007 belli72 Brukte du vognen som vugge da? Ja det hadde kanskje vært en ide. Skal jammen prøve, må bare vaske understellet først... Hvor lang tid brukte dere? Flere? Tar gjerne imot flere gode tips:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Det er ikke uvanlig at barn vil ha morgen kl. 7. Her hender det at hun ikke vil sove etter 6. Lykke til videre med avvenningen!
Murmeline Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2007 Ja, vet at mange barn ikke vil sove lenger. Bare trodde at jeg hadde førsteklasses sovenurk, tidligere har hun sovet til 8.30, så bare litt skuffet;)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Det er mulig jeg har gått glipp av noe her,men hvorfor nattavvenner du når jenta ikke engang er 6mnd??? Jeg trodde de skulle ha min 3 solide måltider per dag før man vurderte noe sånt... Vesla her er knapt 8mnd, hun spiser 3-4 måltider om dagen men har tydelig behov for melk på natten...
Murmeline Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har begynt avvenningen fordi: -hun er 6mnd om noen dager, og det passet nå -fordi hun sov rundt tidligere, så vet at hun kan -hun har faktisk 3 til 4 måltider (hvorav 2 måltider er nesten fulle, resten er str smaksprøve++) -mye litteratur også støtter avvenning ved 6mndalder hvis barnet spiser 2måltider
Guttemamma til tusen :) Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 ville alikevel ha vært litt forsiktig med avvenninga så tidlig! Hadde ihvertfall ikke holdt på mere enn 3 dager, og hvis det ikke gikk, så ville jeg heller prøvd igjen senere! min gutt måtte opp i 4 fulle måltider og var nesten 9mnd før det vas sjangs! Barn er forskjellige vet du! Da han var få mnd så sov han rundt, men nå er han så aktiv at han må ha mye mat iløpet av dagen, hvis ikke så våkner han på natta igjen! Han er snart 11 mnd!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Ååååh, vi har ikke engang BEGYNT å tenke på nattavvenning... og ei hel natts søvn? Hva er det? ;o) (Bare sånn for å få litt perspektiv på det) hehe. Vi sliter ennå med å få henne å sovne selv. Har vel gitt opp for tidlig før, og bare gitt henne puppen... Nå sovnet hun faktisk for 30min siden i sprinkelsenga, så er innmari spent på hva kvelden/natten bringer. De siste 3 nettene har hun spist 23(når jeg legger meg) 01,04 og 06. Så halvsover vi til 07, da gidder hun ikke ligge mer......... Skulle egentlig bare høre åssen det står til ellers med dere? Og si lykke til med natt nr 3
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Til anonym; Det sies faktisk at fra ca 6 mnd har babyen like mye behov for mat om natta som det vi voksne har... Så da må jeg spørre, hvor mange måltider har du på dagen og dersom det er færre enn du nevnte, hvorfor spiser ikke du om natten?
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Hun er sikkert bare misunnelig for at Elendig mamma har fått ei så flink sovetulle. Det er jo jeg også, men jeg orker ikke komme med sånne usaklige greier likevel
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 hvor gammel er denne stakkars ungen da?
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Hun er snart 6 mnd(om 5 dager), og er nok ikke mye stakkars.... Bare for at du ikke får til å nattavvenne ditt barn må du ikke rakke ned på de som får det til
Guttemamma til tusen :) Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 håper ikke dette var et hint til meg og.... var ikke ment som kritikk det jeg skrev....men svært få barn er etter boka, så om du ikke skulle få det til..så både for din og for barnets del ville jeg ikke prøvd lengre enn 3 dager....kan jo være hun ikke er klar for det! sorry hvis det ble missforstått..og lykke til videre med avvenninga!! (du er jo dritheldig om du skulle få tilbake nattesøvnen etter kun 6mnd) )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Min er 7 måneder. Spiser to ganger på natten og våkner mellom syv og åtte. Vi har det fint som vi har. Tenker at tulla styrer dette selv. Ville abre sid et. Men lykke til med deres planer!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 Hehe. Neida, sikta til anonym jeg Er mange jeg vet om som nattammer langt forbi 6mnd, men som HI sier i hovedinnlegget så har hun jo sovet rundt før...så hun vet at hun kan;)
Murmeline Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. mars 2007 Ja, her var det meninger:) Lykkelig og lykkeliten: ser poenget ditt, absolutt. Ser at hovedinnlegget ser litt krasst ut, og kanskje kan leses litt annerledes enn slik det var i virkeligheten. Men det er vanskelig å ordlegge seg, og jeg vet jo aldri hvilke briller lesere her inne bruker, så stor fare for å snakke forbi hverandre, what`s new?, hehe... Jeg var sammen med henne hele tiden, og det var ca slik; sutte litt på smokken, spytte den ut, få flaske, sutte litt spytte den ut, sutre og klage over situasjonen. Det høres kanskje litt bedre ut enn: hyyyylte. Vet også at mange barn ikke får til å sove rundt, men må jo prøve for å finne det ut? Tulleku og Oda: Det kommer nok snart. Her slet vi lenge med innsovning, men har nå gitt opp kveldsammingen, hun sugde jo konstant i 2 timer og ble ikke mett, bare overtrøtt og sint. Så med flaske blir hun trøtt og lykkelig, og innsovning går greit. Her er nøkkelen: sutre litt over tilværelsen (prate-klage, ikke gråte-klage) i ca 3-4 min, så gå inn igjen og gi smokken igjen. Da roer hun seg med en gang. Stryker henne litt på ansiktet, retning nedover (lukk øynene liksom..), og da er hun så rolig med en gang. Da sovner hun nesten før jeg har gått ut av rommet! Hvis jeg venter lenger enn disse 3-4 min, blir det derimot overgang til gråt, trenger trøst, ligge litt på armen osv. Tillab: takk vennen! Anonym en eller to, ikke godt å vite: nick med dato har gjerne dato av en grunn! Siste anonym: ja, vet mange nattammer lenge/lengre. Jeg synes det for så vidt er koselig å amme, spesielt på natten, siden bare vi er våkne og det føles som vi har vår egne lille greie, men jeg blir så sliten, så hadde hatt mer overskudd til henne på dagtid hvis vi sov hele natten:) (hvem hadde ikke det...)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 hei igjen ja:) god du er til å svare på alle innlegga:o) ønsker deg lykke til ja! Må være herrlig hvis du får det til.. er som sagt bare 2 mnd siden vi endelig så lyset i tunnellen..og dagen blir en helt annen med en god natt søvn! og,ja....vi brukte vel en 3 netter på å avvenne ahn siste natta...da var han sånn som du beskriver: litt småklagete, litt mere vann, så litt sutt, så litt kos..opp å kikke litt rundt i rommet, så klage litt ) da vi prøvde med avvenning før 9mnd så ble han illsint!! Så du ser jo tydelig om hun er sulte eller ikke:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå