Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Noen som går i åpen barnehage? Hvor gamle bør de være før man går dit? Og hva er alder på barna der?
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Jeg var i åpen barnehage med eldstejenta, begynte vel å gå der da hun var rundt 1 år tenker jeg. Der vi gikk var det barn fra 1 års alderen og helt opp til 3 år.
belli72 Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg benyttet meg en god del av åpen barnehage for noen år siden - det er et fantastisk flott tilbud! Eldstemann var rundt 9 måneder da vi begynte.
Lille søtnos Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 De er nok ofte fra 1-3 år, fordi det brukes mye av de som ikke har barna i barnehage fra 1 år, men mange begynner også tidligere. Selv planlegger jeg å prøve fra jenta krabber selv eller litt før, og se om hun synes noe om å være der. Hun er så sosial med andre barn.
tomat15 Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Vi går i åpen barnehage en dag i uka og har gjort det siden gutten var 5 mnd. Han fikk kanskje ikke så mye ut av det med en gang, men han ble vandt til støy og uro rundt seg. Nå er han 10 mnd og stor trives. Blir tøffere både i forhold til støy og han har ikke behov for å sitte på fanget mitt, men beveger seg gjerne til andre siden av rommet. I vår bydel er det slik at en dag i uka er 4 timer holdt av til babyer. Alle under 12 mnd kan komme, men ikke eldre. Dette er et veldig bra tiltak siden de eldre etterhvert kan gå, er raskere og rimelig uforsiktige. Dette tiltaket gjør at det er uproblematisk å ha med seg helt nyfødte, for man slipper å tenke på at noen skal tråkke på babyen. Det er svært befriende for en førstegangsmamma og ha mulighet til å dra et slikt sted en gang i uka. Mange spørsmål har blitt besvart der, og jeg har hatt mulighet til å observere andre mødre. Dessuten jobber det også fagpersonell i disse barnehagene som til tider virker mer informert enn noen helsesøstre jeg har møtt. Jeg anbefaler på det sterkeste at man benytter seg av åpen barnehage. Det er i allefall min og min sønns vurdering.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Hvilken bydel er dette? Ditt vil jeg også.
tomat15 Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Bydel Østensjø. Er eplehagen åpen barnehage på oppsal. Vi trives veldig bra. Hver tirsdag fra kl 1200 er babytid.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Med første datterne min begynte jeg å gå til åpen barnehage før permisjonen tok slutt. babyen ble vant til lyder, og jeg kom meg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå