Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Ja, hva synes du? Selv mener jeg det er fryktelig tungvint med fire navn, f.eks Line Beate Holtet Vik.
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Ja, for meg helt utelukket. Holder med et av hver :-) Men hver sin smak, og mange har jo 4 navn.
candyland Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 jeg hadde egentli lyst på dobbelnavn til gutten min, men da han fikk begge våre etternavn synes jeg det ble litt for mye ja. men smak og behag....
Mammaja 120107 Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Vi har 4 navn til våre barn, men bruker bare et fornavn og et etternavn til daglig. Det ble et kompromiss der vi begge fikk det litt som vi ville. Vi bruker mitt etternavn, mannen min sitt som mellomnavn og tradisjonen der han kommer fra er at du må ha 2 fornavn.
Sessa ruger igjen... Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har hatt fire navn frem til jeg giftet meg og har syntes det var helt ok. Brukte bare to, da, men veldig glad for at jeg hadde de to andre i tillegg, ble litt mer unik på et vis... Det var ingen andre som het det samme!! Mannen min har også fire navn og jeg synes det er kjempe fint. Linea har bare tre. ;P
Mammaja 120107 Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror grunnen til at de bruker 2 navn i min manns hjemland er at de ikke har personnummer og flere navn gjør at det blir færre som heter det samme.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Barna mine har 4 navn, men bruker bare 1 fornavn og 1 etternavn til vanlig.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Jeg synes det er altfor mye! Har selv fire navn og det er jo så fryktelig teit, for bruker jo bare 2!! Så hvorfor ha fler.. Burde egentlig kvitte meg med i hvertfall ett navn!!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Kjært barn har maaange navn =0)
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Vi har kun ett fornavn men begges etternavn. Fornavnet hennes er et "tungt" navn da og det samme er etternavnene våre så har fått en del tilbakemeldinger på at det er et langt og tungt navn tilsammen;-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Vi har to fornavn på alle guttene - det siste er et oppkallingsnavn. Når førstemann hadde dette syns vi det var greit at alle fikk det. Så har vi mitt etternavn og farens etternavn er også mellomnavn, altså 4 navn totalt. Har selv 4 navn men bare et etternavn - har aldri plaget meg, bortsett fra en gang jeg glemte sertfikatet på bordet på et utested, og de leste opp hele navnet mitt etter at lysene var slått på, he he...Ellers er det jo bare artig egentlig... MEN, en ting jeg har tenkt på er når guttene får barn, hva om moren også har to "etternavn", hva i alle dager skal de velge til ungen? Så en dag vi har bedre tid, ser ut til å bli leeenge til, skal vi ta diskusjonen om vi skal kutte et. Men mitt blir det ikke, he he he Til daglig bruker guttene kun fornavn og etternavn, og på lister etc i forbindelse med skole og barnehage står ikke de andre navnene.
mammaentiltrulte Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 hei her har vi 4 navn på tulla vår. melom navnet er nedarvet og så har hun begge våre etternavn. vi syntes det ble mest rettferdig ettersom vi ikke ha rukket å gifte oss enda. også er det slik at vi er bare jenter i min familie, så må sørge for at slektsnavnet går videre på et vis.
Vildes Mamma Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Har også 4 navn på min datter. Hun er halvt islandsk så har et norskt og et islandsk fornavn, begge er korte, så jonsdottir som mellomnavn og mitt navn til etternavn. Blir kanskje litt tungt, men syntes det var viktig å ha navnetradisjoner fra begge landene, nå er jeg så vant til navnet hennes og er glad hun har et unikt navn, så får andre bare mene hva de vil, vil alltid være delte meninger om dette uansett. Bruker bare Vilde til daglig
adelia*termin 18/10* Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 jeg har 4 navn og mine barn har 4 navn.. Ser ikke helt prb jeg da:o) Men alle har forskjellige meninger
kajak&Daniel Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 Ser de fleste med halvt afrikanske barn også har et afrikansk fornavn, men da ville jo Daniel også fått 4 navn, siden han har mitt navn som etternavn, og farens navn som mellomnavn. Syns det er langt nok med 3 navn jeg.... Så han får få hete kun Daniel.. Faren hans syns også dette er helt greit.. Man ser jo at han ikke er helnorsk på mellomnavnet hans....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 hei jeg har 5 navn jeg da hvor kun ett er etternavn. er jeg helt bak mål jeg da. jetg mener bare foreldrene mine var fantasifulle. søsknene meine har også mange navn. barna mine har to et fornavn to mellomnavn og ett etternavn. syntes det er fint jeg da.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 Kommer vel helt an på navnene. Her i gården har vi lange etternavn, så da fikk gutten kun pappans etternavn etter mange runder i tenkeboksen. Fornavnet vi valgte passer ikke til å ha mellomnavn, så da ble det ikke det...men kunne like gjerne hatt mellomnavn, men syns da at det må være sånn at man kan bruke begge
Snupidupi Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 Mine unga har det... men vi bruk bærre et etternavn tel vanlig da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå