Gå til innhold

han blir ikke kvitt bleieutslettet!! (samme som bleiedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

brukte papirbleier til han var nesten 6 mnd.da hadde eg prøvt alle bleiemerkene som finnes, men ble sår av absolutt alle, så eg kjøpte tøybleier. overgangen til di gikk kjempefint,og all utslett var over etter et par dager.mne i jula var me på ferie i ca to uker,og da brukte han papirbleier...noe eg aldri skulle gjort.han fikk sår,og utslett på hele baken...og han har det enda!!!blir ikke kvitt det!!har vært hos legen mange ganger. fikk kortisonkrem...den svakeste, og en litt sterkere. med den svake ble det ingen forandring, med den sterkere ble han knallrød.så bruker ikke di. fikk også soppkrem,for å se om det kunen være det, men det var det heller ikke.prøvt maaaaaaange forskjellige kremer, men ikke noe virker.bruker også oljebad, og har smørt baken med olje. nå prøver eg aloe vera som siste håp.

har dere noe tips om hva det kan være?noen bra kremer me ikke har prøvt?kommer til å ta han med til legen igjen snart også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har vært hos legen og har prøvd det meste, så skal jeg være veldig forsiktig her. For jeg aner ikke hva det kan være. Men - har merket på meg selv at noen ganger hvis jeg får tørr hud eller mye kviser, så har jeg brukt for mye kremer og slikt. Da hjelper det å ikke bruke noe i en periode... du har sikkert prøvd det, men hva med å la han ligge naken så mye som overhodet mulig i løpet av dagen, og ellers bruke tøybleier? Vaske bare med vann...

Jeg vet ikke jeg - har litt troen på 'back to basic' jeg da.

Håper du finner ut av det, hørtes ikke noe godt ut.

Skrevet

Vet ikke hvilke kremer du ikke har prøvd, men helsekostbutikker kan du finne en salve som inneholder kalendula. Husker ikke hva den heter, men spør betjeningen. Den er super mot tørr hud, sprukken hud (eksem), utslett osv.

Skrevet

Ja den kremen er fin, den har vi og, heter Weleda calendula zink salve.

Skrevet

takk for svar=)

har prøvt det å ikke smøre han i det hele tatt, men gikk ikke det heller.har også prøvt å smøre mellom hvert bleieskift, hjalp heller ikke. nå smører eg vel morgen og kveld, og kanskje en gang midt på dagen.

han lufter baken lenge om morgenen når nattbleia er tatt av. men får kanskje lufte han enda mer...men skulle sett han den ene kvelden han lufta seg...lå naken på gulvet, så gikk eg ut fem sek, da eg kom inn igjen hadde han tist på gulvet og lå og plaska i det;)

har ikke prøvt på helsekosten nei,så får stikke ned der å se=)

takk for tips=)

Skrevet

http://www.drgreene.com/21_573.html her står det mye om forskjellige typer problemer bleier kan gi. Dog er innlegget på engelsk, men kanskje du kan lese det og så om du kjenner deg igjen i noen av beskrivelsene. Når du vet hva han har er det lettere å behandle og mye enklere å finne de rette medikamentene, salvene, kremene og oljene- for noen ganger gjør de bare vondt værre.

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi hadde skikkelig mye bleie utslett! Svigermor anbefalte å ta på potetmel. Så vi slutta med våtservietter, bruker kun vann og lar henne lufttørke.. hun kooooser seg når hun ligger å spreller naken også tar vi på potetmel til slutt! Den FUNKER!!! Hun er kjempe fin nå!! Prøv det :)

Skrevet

hvis du ammer kan du smøre med mm.

Men kanskje det er blitt infeksjon??Kanskje der burde fått time til hudlege.....

eldtsmann på snart 7 hadde atopisk eksem i ansiktet - røde flekker som ingenting hjalp på (sikkret prøvd alt det du har prøvd fra legen og...) - det som hjalp her på det var ceridal lipogel fra apoteket. Brukte det en go stund etter at det var borte . det kom tilbake om vi sluttet for tidlig.....men nå har han ikke hatt røde flekker i ansiktet på mange måneder... :-)

Skrevet

takk for svar=)

har aldri brukt våtservietter, bruker kun mesoft med vann,av og til olje.

ammer ja, men klarer ikke pumpe ut så mye.prøvte en gang med mm, men må kanskje gjøre det over lenger tid?

potetmel har eg ikke prøvt enda, men har prøvt sånn pudder,men det blir kanskje ikke det samme?

kremen du nevner blomman,den har eg ikke prøvt enda.så blir nok en tur på apoteket igjen=)

han er også plaget med eksem ellers på kroppen,.har alltid noe i fjeset som kommer av og på, og tørre områder på kroppen. men disse har gått vekk til tider, men denne bleieutsletten har vart siden jul!!

viss ikke noen av di gode tipsene dere har komt med hjelper,så må eg nok ta han med til hudlege ja...

tusen takk for hjelp=)

HI

Skrevet

Har du prøvd mandelolje? Fantastisk på atopisk eksem og på bleieutslett.Den er desinfiserende og tar knekken på utslettet!!! Bruker den når jeg har utbrudd av atopisk eksem, og på det ene barnet som er plaget av tør hud og atopisk eksem. Hun tåler ikke alle bleier og brukes det for mye våtservietter, som dagmamman gjorde, får hun åpne sår.Da var det bare lufting og mandelolje dom to det fort. Har også god erfaring med Weleda stellekrem, men ikke så god som oljen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...