Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ikke plaget med stort i svangerskapet, men et par uker etter fødselen fikk jeg megatrøbbel da jeg skulle på do og gjøre nr. to.. Var vondt og jeg blødde. Vedvarte en tid og jeg begynte på alcos-anal stikkpiller. Ble vel bedre en ukes tid, men nå er det tilbake igjen!!

Det er nå altså 6 uker siden fødsel...

Hva er dette da? Hemorroider etter svangerskapet? Flere her som har opplevd det? Tips til hva som tar knekken på problemet mottas med stooor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert hemoroider ja!! Jeg er fremdeles plaget med det, 4 mnd etter fødselen! Jeg har vært hos legen to ganger og fått stikkpiller/krem. Den hjalp jo bra. Drakk også laktulose en stund, men vil helst ikke bruke det for lenge siden jo lillegutt får i seg alt jeg har i meg.. Det går jo mye bedre nå da.. De første 6 ukene hadde jeg konstant kjempevondt. Holdt på å bli gal. Var så vondt at jeg nesten ikke klarte å gjøre noenting. Var like vondt uansett hva jeg gjorde.. Så prøvde å finne på mest mulig, slik at jeg kunne konsentrere meg om noe annet og "glemme" smerten litt. Jeg blør fremdeles, og det er fremdeles vondt å gå på do, men ikke like vondt, og jeg har ikke vondt i mange timer etterpå slik som før. Jeg tar nå idoform hver dag og holder meg unna bananer o.l.

Håper det ikke er slik det kommer til å bli for alltid...:(

Men som sagt. stikkpiller og hemoroidesalve er tingen!

Skrevet

4 mnd etter fødselen?? Herre min hatt!!! Hvilke stikkpiller fikk du av legen din? På resept?

Skrevet

her er det 6 mnd siden fødselen og jeg merker det innimellom!fikk også krem og stikkpiller,men jeg syns ikke det hjalp.Men nå er det nesten borte.og godt er det..hehe

Skrevet

jeg er plaget med dette av og til fortsatt, 7 mnd etter fødselen. Spes hvis jeg er litt treg i magen. Jeg glemmer å bruke krem så jeg må bare leve med det. Mamma sier at hennes aldri helt har forsvunnet, så det er bare å glede seg! Jeg spiser mageregulerende tabletter og det hjelper.

Skrevet

Jeg har det også sånn, er 8 uker siden fødsel. Har gått på tre Scheriproct kurer ( stikkpiller og krem), men er fortsatt ikke bra. Skal til legen imorgen, så jeg er spent på hva hun sier... Håper dette ikke er noe vi må slite med hele livet!

Skrevet

Har litt problemer bakdøra her også :/ Men det viktigste for min del er å sørge for å ikke få for hard mage, og ikke minst: få ro og tid til å gå på do. Det å skulle stresse ut en kabel i full fart med 3-åringen springende rundt på badet og baby som skriker, DET er å be om hemmorider det!

Skrevet

10 mnd etter fødsel her... Kommer og går dette. Fikk også stikkpiller og salve som hjalp en liten stund.

Skrevet

Søkte på hemoroider og fant noen tidligere tråder med en del tips.

Det er 7 uker etter fødsel og jeg har ikke vært plaget, men den siste uka er det blitt vondt å gå på do, og toppet seg i dag.... hrmf....

Og når jeg i tillegg leser at dette er noe man må leve med i større eller mindre grad, ble jeg en smule deprimert.

Skal melde meg inn på spenst i dag, må jo hjelpe å hoppe og danse litt for å få i gang blodgjennomstrømningen....

http://www.dinbaby.com/forum/thread/8623936

www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/hemmorroider

Skrevet

Ja jeg kan melde meg inn i hemoride klubben.....

Har brukt alcos-anal krem og igår fikk jeg stikkpiller av legen. Jeg synes det har blitt litt bedre, men det er vondt ja. Har også en mor som sliter med hemorider.....i flere år nå! Uff og uff.

Skrevet

Trodde og jeg hadde fått hemmorider etter fødsel, men det var noe som heter analfissuller.. Sprekkdannelser rundt endetarmsåpningen. Måtte få en salve som småtten ikke tålte så da var det slutt på ammingen, skikkelig kjipe greier!! Går nå på noe som heter lactoseven og syns det funker bra. Men for all del hold dere unna lyst brød og lign. for det er drepen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...