labine Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 er det noen som har tips om hvordan få en treåring til å bruke briller...? Vi får brillene på fredag og det er greit å ha litt ideer om hvordan få guttungen til å bruke dem...
sisselbo Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hei, Da min datter begynte med briller, 2 år gammel, fortalte jeg henne hvor fine brillene var og at de var viktige å ha på. Vi hadde aldri noe problem. Kanskje skjønner gutten din selv at briller er bra... Spesielt hvis han ser bedre. Vil uansett ønske dere begge lykke til! Sissel
mammatilSarah Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 sissel, ser at din datter begynte med briller som 2 åring, hvordan gikk det til? var dere hos øyelege eller helsestasjon eller optiker? har vært bekymret for min datters syn siden jeg ser svært dårlig selv, men de mente hun var for liten til å sjekke det.. da var hun 3 år.. merket dere selv at hun trengte briller? lurer fortsatt på om min datter ser dårlig, men nå har vi vært på 4 årskontroll, og der tok de den lille synstesten, og sa at det ikke er noe i veien med synet. Men jeg synes selv hun hadde litt problemer på den testen..
husmor 2000 Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 lillegutt begynte med briller og lapp på det ene øyet da han var ca to go et halvt. Vi gruet oss veldig på forhånd men det gikk bra!! Lånte noen bøker om å begynne med briller og snakket endel om det. Han var og med til optiker da vi valgte ut brillene, og fikk mye skryt av hvor fin han var (også en svær is!). Vi snakket og med barnehagen, slik at de var forberedt. Lykke til!
Monstermamma Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Hei mammatilSarah. For liten til å sjekke synet da hun var 3 år? Helt utrolig! Begge døtrene mine ble henvist til ortoptist (spesialist i sjeling) og øyenlege da de var babyer pga at jeg sjeler og har dårlig syn!! Hun eldste begynte med briller rett etter 4års-dagen. Hun protesterte litt på å gjennomføre den synstesten på 4års-kontrollen, men klarte den. I ettertid skjønner jeg at hun ikke ville fordi det var vanskelig, men helsesøster reagerte ikke på det, og det kom heller ikke frem av testen at hun så dårlig!!! Hvis jeg var deg ville jeg krevd å få jenta henvist til øyenlege i dag!! Bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite!! Og jo tidligere de starter med briller jo bedre(hvis de har behov for det). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå