Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har egentlig veldig supre svigerforeldre, men noen ganger lurer jeg på hva de egentlig tror foregår hjemme hos oss. Vi var på besøk der i helga, og de stod opp med jenta vår på morgenen. Hun spiste veldig masse til frokost, og svigermor sa "Ja, der ser du, hun spiser bare hun slipper alt stresset." Eh, vi har som regel to timer fra vesla står opp til vi drar til barnehagen, så det er alt annet enn stresset hjemme hos oss. Neste kommentar var: " Hun virker sliten etter en hel uke i barnehagen". Vel, forrige uke var hun tre dager i barnehagen, og det var tre kortere dager. En annen ting, de "lurer" i henne maten, noe jeg synes er feil. Hun får lov til å sitte på kjøkkenbenken og leke mens de mater henne. Hjemme hos oss sitter hun i stolen sin og spiser selv. Og det er sånn vi vil ha det. Hun skal få styre selv når hun er mett, og ikke bli "tvangsforet". Hmrf, ikke lett å ta opp dette med de heller. Det er sambo sitt ansvar heldigvis.....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hei:-) Vi har det slik som du, bare at det er min mor som styrer og ikke svigermor. Jeg driter i det og svarer ja og ha. Prøv å ikke bry deg, barna lærer seg fort at det er forskjellige spilleregler hos foreldrene enn hos besteforeldre, sønnen vår synes det er stas å komme til besteforeldrene for der får han 100 prosent oppmerksomhet hele tiden + litt friere tøyler. Synes ikke det gjør noe, men synes jo at det er litt patetisk når hun virkelig setter i gang:-) Lykke til, håper du finner ut av det.
Nickeguri Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hm, høres jo ikke noe hyggelig ut med sånne kommentarer. Men jeg regner med at svigerforeldrene dine er såpass gamle at når de var småbarnsforeldre, var det ikke så vanlig med barnehage. De vet vel derfor ikke helt hva det innebærer, og gjør seg sine tanker om at alt var myyye bedre i gode, gamle dager. Da hadde man jo sååå god tid. De har sikkert lest en del om tidsklemma i aviser etc også, og ser for seg at ungene nå til dags er veldig stressa. Det virker nesten som om de prøver å finne bekreftelser på sine antagelser. Hvis jenta di kanskje virker litt sliten et øyeblikk, ja, da er det selvsagt på grunn av barnehagen.......Du får prøve å ikke ta deg så nær av det, selv om det sikkert ikke er så lett. Jeg er enig i at det ikke er riktig å lure i henne maten, og at hun bør sitte i stol når hun spiser. Men jeg tror ikke barna tar skade av at det er er litt andre regler hos besteforeldrene heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå