Gjest Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Gutten vår har vært syk i over 2 uker nå, og det ser ikke ut til å bli bedre. Startet med at han fikk ørebetennelse, og så kom hosten, snuen, feberen, og øyebetennelsen etter hverandre. Heldigvis slapp ørebetennelsen ganske fort, men det andre vedvarer. Feberen har kommet, og gått, og jeg har aldri sett så mye snue i mitt liv!!!! Nå syntes jeg at det drøyde vel ut, så jeg har fått legetime til han idag. Andre som har småttinger som har hatt influensa? Tar gjerne imot råd. Han har tært veldig på det lille fettlageret han hadde stakkars. Er det noe man kan gjøre for å lindre sår hals, og såre neser?
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Da har vi vært hos legen. Tok en CRP, og fikk bekreftet at det ikke var bakterielt. Så da får vi bare avvente, og se om formen blir bedre om noen dager. Feber er der fortsatt (39 grader) men håper det går over snart. Hva liker deres barn å spise når de er syke? Har prøvd mye, og fruktmos med fullkorn har gått ganske greit, og yoghurt. Tar gjerne imot andre forslag )
buble m spira Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 har en datter på 18 mnd og vi har holdt med sykdom til og fra i noen uker nå. Startet med influensa. nå går hun på antibiotika, etter at hun endte opp med ørebetennelse for 4 gang. Og hun var i tillegg veldig slapp høy feber og spiste og drakk lite. Det vi fikk i henne da hun var syk var yoghurt, kjeks, blandet eplesaft med farris så hun fikk i seg litt sukker og salt. Ellers hjelper det å gi febernedsettende/ paracet ca. en time før mat hvis det er vondt å svelge og for å holde feberen nede. Det finnes også næringsdrikker på apoteket som kan gis til barn over 1 år, kommer i forskjellige smaker, men de er ikke så veldig gode, smaker bedre hvis de serveres kalde. ( kan jo være et alternativ hvis de ikke får i seg noe) Hvis han fortsetter å være syk med høy feber i enda flere dager og er slapp og spiser og drikker lite ville jeg tatt han med til legen for å ta en ny CRP etter noen dager igjen... bare for å sjekke for sikkerhetsskyld. Det var det jeg kom på nå. Håper det er til hjelp... Og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå