*RutIetutt* Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Er jo bare 21 uker, så trengt tatt skal jeg vel ikke være bekymret når jeg ikke kjenner så mye liv/regelmessige beveglser...men blir det likevel... Sist da jeg var gravid var det jo full rulle der inne fra morgen til kveld (og om natten) fra uke 16. Denne gangen kjente jeg ikke liv før uke 18 - og jeg syns jeg kjente mer de første ukene ernn jeg har gjort i det siste. Da kunne det være noen gode spark som jeg nesten skvatt av - mens nå er det mer at jeg må kjenne skikkelig etter om jeg skal kjenne noe i det hele tatt - og i går kveld prøvde jeg å dulte borti magen flere ganger, men det skjedde ingenting. Var såvidt jeg fikk sove i natt... Noen beroligende ord, noen...?
Stor_smil Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Husker ikke helt fra da jeg var gravid, men jeg mener ganske sterkt at det varierer hvor mye babyene gir liv fra seg enda. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en telefon til helsestasjonen og forhørt meg om hva som er vanlig eller ikke. Drikk litt kaldt vann, kanksje noe med kullsyre.. så får du kanskje litt mer respons. Alt er sikker helt fint, men jeg kjenner igjen den usikkerheten du bærer på. Gratulerer med svangerskap forresten, jeg er sååå misunnelig. Det er hærlig å være gravid
Stor_smil Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 http://www.babyverden.no/templates/PeriodPage____597.aspx Les dette, kanskje det kan være litt beroligende, sier jo litt om at variasjonen av aktiviteten kan være forekjellig
*RutIetutt* Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2007 Takk for svar C`est la vie - ja , det er ikke noe særlig å gå rundt å bekymre seg...og jeg "vet" vel forsåvidt at det er litt tidlig for å gå rundt å vente på regelmessige bevegelser...men vanskeligere sagt enn gjort... Var på kontroll på mandag, og da var alt fint - så føler liksom jeg maser sånn og er en sånn hysrerisk gravid om jeg ringer ang. dette nå....
Stor_smil Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Når du er gravid har du lov til å spørre om ALT uten å virke hysterisk Bedre å spørre hundre ganger for mye, enn en gang for lite En venninne av meg var så og si på helsestasjonen HVER dag gjennom hele svangerskapet..hihi, hun har selvføleglig tenkt sitt i etterkant, men hun ble alltid godt mottatt på helsestasjonen
Prøver igjen :-) Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Hei Rutletutt. Vi har termin samme dag :-) Så jeg har det akkuratt som deg. Jeg er gravid med tvillinger i tillegg....har ikke kjent mye liv før i forrige uke, fra da har jeg kjent hver dag. Jeg kjenner spark akkuratt nå, fordi nå har jeg stått opp å spist frokost. Pleier å kjenne noe da. MEN, er ikke mulig å kjenne fra utsiden enda, helt umulig. Når jeg har vært gravid tidligere, (2 ganger) så har man kunne kjenne og sett det utenpå magen på dette tidspunktet. I tillegg nå er det 2 der inne...helt merkelig. Har vært mye bekymret for akkuratt dette jeg også...og vi er nok begge litt vel hysteriske...fordi jeg har i alle fall vært på ul 8 ganger allerede og alt er helt perfekt inne i magen :-) Men når man leser masse rart her inne og mange andre steder, som feks at spark er et sunnhets tegn fra barna.....oi, er ikke mine friske da som ikke sparker såååååå hardt og mye???? Men hvis vi leser og husker like godt der hvor det står om variasjoner og ulikheter hos fostre så har vi ikke noe å bekymre oss for. Så lenge vi kjenner noe hver dag så tror jeg vi skal begynne å slappe litt av. Jeg prøver så godt jeg kan i alle fall :-) Men det som i tillegg er når du venter 2 stk er det at da vet du ikke om det er begge som sparker eller bare den ene....kan det kanskje være at den ene ikke lever....kan det være noe galt....vel, man blir smårar av å være gravid. Eller kanskje helt klin kokos...hi hi hi. I mitt forrige svangerskap så måtte jeg avbryte i uke 23 pga hjertefeil, så det er kanskje derfor jeg er ekstra engstlig nå...men jeg krysser fingrene for meg og deg og håper og tror at vi får friske sunne og flotte velskapte barn til sommeren. DET BLIR HÆÆÆÆÆÆÆÆRLIG. Stor klem Nina
*RutIetutt* Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2007 Takk for beroligende svar Nina. Skjønner godt at du er litt ekstra nervøs siden du har et avbrutt svangerskap bak deg og venter tvillinger nå. Masse lykke til fremover:o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå