Gå til innhold

Hvordan få ungen til å bruke smokk ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er i dag 3 måneder og bruker fortsatt ikke smokk. Har alle smokker som er på markedet og han spytter dem bare ut.

Føler ikke sterkt behov for smokkbruket, men er greit av og til så jeg slipper å være smokk. Han har begynt å sutte litt på tommelen når han ligger og koser og slapper av. Men i bilen og andre plasser hadde det vært greit at han kunne brukt smokk.

Han tok litt smokk med en gang han ble født og virket veldig interessert og gråt om den datt ut - noe den gjorde hele tiden. Trodde smokkene var for store for han tygget rart på dem og så ut som han ikke fikk skikkelig tak. Men ser nyfødte bruker smokk fra dag 1 !!

Nå bruker jeg en mer anatomisk riktig smokk som han sutter bittelitt på og så faller den ut, men nå driter han i det om den faller ut. Han gråter ikke etter den og er mer opptatt med å leke.

Han har alltid hatt et stort suttebehov, men vil ikke ta smokk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat hadde vi det også.han ville ikke ha sutt..virka som han prøvde,men skjønte ikke hvordan den skulle sitte i.

Men en morgen vi lå i senga og koste prøvde jeg å sette den i og da satt den og har vært der siden=)

Så bare fortsett og prøv med jevne mellomrom!

DET GÅR TIL SLUTT!;)

Lillegutt vil ha mam sine..dem er store og gode virker det som.

lykke til...

Skrevet

Har du prøvd navnesutten sine runde? de er de eneste som funker her:)

Skrevet

Jeg hadde det samme. Prøvd alt av smokker men ingen funket. Når min var 3-4 mnd så bestemte vi oss for at da blir det ingen smokk så lenge hun sov godt om natta uten. Hun er nå snart 9 mnd og bruker fortsatt ikke smokk og jeg er nå veldig glad for at jeg ikke tvang den inn. Har 2 smokkunger fra før og det var jo krise å glemme, miste -hvis du hadde med en, og det og avvende.

Skjønner at det er kjedelig og veldig frustrerende å blir brukt som smokk, men det blir bedre. Jeg brukes fortsatt som smokk litt på kvelden når hun skal sove-10 min ekstra kos og hun sovner mye fortere.

Skrevet

Har ingen råd dessverre. Vi prøvde alle råd vi kom over, men ingen av våre ville ha. Den ene tok tåteflaske fra dag 1 vi introduserte den ved ca. 14 dager. Den andre tok aldri flaska. Gav opp å prøve da hun var 7 mnd. Da drakk hun jo av kopp likevel også.

Ville bare si det for jeg var ganske frustrert en stund av at ungene mine var "annerledes" (jeg følte det da siden "alle" andre tok smokk som den største selvfølge). De vet hva de vil selv når de er så små, gitt!!

Skrevet

Jeg har ett barn som elsket smokken sin, desverre fant han tommelen etter å ha vært uten smokk en stund.. og den blir vi jo ikke kvitt. Han er fem år nå og sutter på tommelen om natten. Jeg napper den ut og inn kommer den igjen..

Var ganske overraskende at datteren min, som er 11 uker ikke ville ha smokk. Var sikker på at bare man holdt den litt på plass, så ville hun sutte i vei, men nei.. Hun brekker seg og begynner å grine nesten hver gang den kommer i munnen. Jeg prløver av og til om hun vil ha den, for jeg vil IKKE at hun skal finne tommelen hun og. Får bare håpe at hun fortsetter å sove godt uten smokk, slipper jo å venne henne av med den!

Det er langt ifra ett "must" å bruke smokk.

Skrevet

Har han ikke brukt for smokk ville jeg ikke maset med det jeg....

Andreas ville ikke ha heller og hadde heller ikke behov. Det er jeg glad for.... synes smokk på smårollinger er BLÆH!

Skrevet

bind den fast ditt nek. ha ha æ ikke så morsom i dag

Skrevet

Gutten min er 5 uker nå og bruker smokk av og til. Men det er ikke lenge han klarer å holde den inne selv, har ikke den rette sutteteknikken der enda. Så når han skal sove om dagen når han ligger i vogga så holder jeg bare hånda mi fremfor smokken slik at den ikke faller ut. Rekner med at han får den rette teknikken etter hvert. Heller smokk en tommelen, lettere å vende av med noe du kan ta bort, litt vanskelig å gjøre det med tommelen;)

Skrevet

Jeg har en gutt på to mnd. Og var mye smokk i førsten. Begynte kampen med smokk når han var to uker! jeg kjøpte ALLE typer, i både silikon og latex. Stappa smokken i munnen, han brakk seg.. ville ikke ha den.. men nå etter 6 uker med "kamp".. så har han blitt kjempe glad i sutten!! FIkk et kjempe tips av en om å koke smokken i morsmelk, så jeg gjorde det et par ganger.. og nå sitter smokken som støpt. Så deilig for meg!!

Så fortsett med smokken! Her var det forresten NUK latex som vi endte med :)

Skrevet

jeg var smokk i førsten skulle det stå.. :)

Og folk kan godt si at de ikke skjønner hysteri med smokk.. men alt er mye lettere med smokk.. iallefall for meg.. jeg syns det var slitsomt å bli brukt som smokk og måtte puppe han i søvn hver kveld. det slipper jeg nå!

Skrevet

Tulla mi tok smokk på sykehuset, men da var det sukkervann på den. Etter det har hun lekt litt med smokk men aldri sutta på den. Før nå - i en alder av 9 mnd har hun funnet ut at smokk er storveis og kjempekos. Eg synes hun er kjempesøt med smokk i munnen og det er litt greit å kunne gi den til henne i bilen, men vil ikke venne henne til å sovne med den.

Skrevet

nei du er et nek som kaller meg det.....fy søren altså

Skrevet

Prøv å stapp inn en smukk på deg selv du Hebbie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...