Gå til innhold

Svangerskapskløe!!! Holder på å bli gaaaaal!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått svangerskapskløe og holder på å bli gal!!! Blir bare verre og verre for hver dag dette her..Klør og klør over hele kroppen, men har ikke noe utslett liksom...bare noen små røde prikker her og der...

Noen andre som er plaget som har noen gode råd??? Alle taes i mot m takk!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...hadde svangerskaps kløe i forige svangerskap...de som hjalp meg var og gå i dusjen og etterpå smøre på baby olje på kroppen...dette var helse søster sitt råd...hjalp på meg..men ho sa noen hjelper de på andre ikkje...natusan baby olje..lykke til

Skrevet

Får kjøpe baby-olje på butikken i morgen jeg da...Verdt å prøve i allefall :) Takk :)

Skrevet

Hei... Har også fått svangerskapskløe. Satt tilslutt med en gaffel å klødde, ganske ille. Fikk Polaramin tab. hos legen og det hjelper en del. Du får ha lykke til, håper det gir seg litt.. Det er ikke noe serlig å bli plaget med det, fordi det vil vare hele svangerskapet..

Skrevet

Hei!

Har hatt 2 "runder" med kløe nå og jeg føler virkelig med deg!! Det det hele dreier seg om er å forsøke å klø så lite som mulig; inni hel... vanskelig og jeg ble like sint hver gang noen sa det til meg, men sier det allikevel jeg:-)

Men har i allefall noen triks jeg har fått underveis:

1. HVITVASK (sånn kjølende linement du bruker når du har vannkopper). Hadde det ikke vært for dette vidundermiddelet tror jeg at jeg hadde blitt gal i løpet av de siste 2 ukene. Det er noe kliss og det går ganske mye, men da slipper du å komme i den "onde sirkelen" hvor huden blir rødere og rødere og tynnere og tynnere og klør mer og mer. Bruk det hver gang det begynner å klø, selv om det blir ofte. Da får du i allefall sove LITT:-)

2. Vitaminer fikk jeg beskjed om å ta av jordmor; hadde visst hjulpet noen det også. Så her gikk det i multivitamibjørner:-)

3. Bomullshansker; som sagt; det klør mer og mer etterhvert som huden blir sår, så bomullhansker om natten så du slipper å klø deg i søvne er et triks.

4. Bytt til neutral vaskemiddel og kutt ut skyllemiddel; mange som reagerer ekstra på det.

5. Ha så tynn dyne som mulig og ha det så kaldt som mulig på soverommet (regner med at du sliter mest om natten også??) Når jeg klødde på lårene hjalp det faktsik å legge et putevar eller en håndduk mellom beina når jeg sov.

6. Kutt ut såpe og bruk dusjolje i stedet. Gjelder både i dusjen og ellers når du egentlig ville brukt såpe

7. Bad med badeolje; du får kjøpt en god ganske billig en på apoteket

8. Har forsøkt en haug med kremer, men det som funket absolutt best for meg (og som det er 30% rabatt på hos apoteket akkurat nå) er Decubal Recovery. Ellers skal locobase repair være bra, men jeg syntes den ble for tykk og la seg "utenpå" huden.

9. Dessuten fikk jeg mildison på resept når jeg fikk eksem av all kløingen, men følte ikke at det hjalp

10. For noe hjelper en type allergimedisin (men mine 2 leger ble ikke helt enig om det var farlig eller ikke, så når jeg ikke fikk noe resultat av dem, så sluttet jeg)

11. Bruk bomullsklær i størst mulig grad.

12: Matvarer som kan fremkalle kløe: appelsin og andre sitrusfrukter, også noen til som jeg ikke kommer på akkurat nå,.

13: har du en stressende jobb; forsøk å få en delvis sykemelding; stress påvirker kløen!

Det var de tipsene jeg kom på i farten.

For min del gikk kløen plutslig over, like fort som den kom; håper det samme skjer med deg, for det er jammen meg slitsomt i lengden!

Lykke til!

Skrevet

Har samme problemet gitt, så er veldig glad for alle gode råd jeg også!!! :)

Var hos jormor forrige uke, og hun sier det er ufarlig så lenge det er på kroppen. Men hvis man begynner å klø veldig inni hendene eller under bena skal man ta kontakt med jordmor eller fødeavd... Kan være noe litt skumlere da... :)

Skrevet

Dersom du skal bruke olje, så finnes det en GENIAL sprayolje, Decubal, på apoteket; da slipper du alt sølet som med vanlig olje og den kan til og med smøres på i halvsøvne uten at hele senga er full av olje dagen etterpå!

:-))

Jeg brukte olje i noen uker og da fungerte det kjempefint, men plutslig virket det som om huden hadde fått nok og var "mettet", så da gikk jeg over til krem. Men du kjenner fort hva som passer deg og din hud til enhver tid..

Skrevet

Polaromin var det tablettene het ja:-) Fastlegen min var ikke så særlig giret på at jeg skulle bruke dem, da man ikke hadde helt kontoll på påvirkninger på fosteret, mens den andre legen jeg var hos mente de var trygge.. syntes bare de funket en time om gangen, så da syntes jeg ikke risikoen oppveide nytten. Men det var en behagelig time da..

Heldigvis har du ikke helt rett når du sier at det vil vare hele svangerskapet; det kan gå over like fort som det kom, men det er alltid en fare for at det kommer tilbake. Har selv hatt det i 2 "omganger" nå, og håper for all del at det IKKE kommer tilbake!:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...