Gå til innhold

Abortspørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer fælt på en ting, hva er sjansen for spontanabort fra uke 4-12? Noen som vet noe statistikk? Er det noe man bør gjøre el ikke gjøre for å forhindre det mest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest alle mulige tall. Noen steder står det at sjansene er 50%, andre steder 10%. Men det som gjentas ofte er at dersom du er frisk og rask, har et relativt sunt kosthold, ikke er veldig overvektig, ikke røyker og drikker under svangerskapet og er relativt ung, så er sjansene for å beholde veldig store.

Da selvfølgelig forutsatt at du ikke har en historie med SA, eller at det ligger i familien din.

Også er det selvfølgelig viktig å være postitiv:) Man må jo ha troen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii jeg er frisk og rask, har ett relativt sunt kosthold, drikker ikke og er ung. Ingen SA i familien. Men er overvektig og er røyker, eller prøver jo å slutte men det er så vanskelig.....men igår røykte jeg 1 :)

 

Jeg har begynt å få troen, måtte tisse på testen idag også bare for å få bekreftelse og idag var den kjempesterk strek....det er artig det :)

 

Ha en fin dag da!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Jeg lever sunt, er ikke overvektig, verken røyker el drikker men det som er så rart er at jeg de siste to dager har hatt menssmerter, og da tenker jeg abort med en gang. Har ikke hatt blødninger men er veldig uviten siden dette er første gang som gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også menssmerter, men det fikk jeg som en bekreftelse på at det var ett sikkert tegn på graviditet. Samtidig kjennes det ut som mensen kommer hele tiden, fordi det kommer ut utflod...mye mer enn hva jeg har hatt og det var også ett sikkert tegn fikk jeg beskjed om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er tydelig at jeg ikke vet noe i allefall!!! Tar alt som tegn på at det er noe galt. Det er veldig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...