Gå til innhold

Lån med betalingsanmerkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å låne penger noen sted for å betale ut gammel gjeld hvis man har bet.anm.? Det er snakk om 350.000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalingsanmerkningene blir ikke alltid registrert hos alle kredittopplysningsbyråene. En anmerkning kan være registrert hos feks Dun & Bradstreet, men ikke hos Creditinform.

Og da kommer det jo an på hvilket byrå banken du søker lån hos, henter opplysningene sine fra.

Det var i allefall sånn før, da jeg jobbet med dette, kan hende de har fått bedre system på det nå.

Skrevet

Så dvs at det kan faktisk lønne seg å søke om lån i forskjellige banker? Men bør vi ikke opplyse om at vi har bet.anm.? Er det ikke bedre å være ærlig med en gang enn å håpe at de ikke finner det ut? For det gjør de vel..

Eller?

Takk for svar forresten:)

Skrevet

Nå er det oftere at de store kredittinformantene har samme opplysninger og det skal veldig mye til å få lån med betalingsanmerkning, men en bank har spesialisert seg på dette, sjekk ut www.bank2.no

Ikke bare låner de ut pengene men de går gjennom runden med kreditorene for deg også!

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si... Har ikke jobbet i bank, men med inkasso.

Har forstått det sånn at lokale småbanker man har et godt forhold til, kan låne ut penger til tross for bet.anm. hvis de ser at saken som er anmerkning på, betjenes og har blitt betjent over lengre tid uten mislighold.

I større banker tas beslutningene om å innvilge/avslå lånesøknader sentralt, og da vil de aldri låne ut penger dersom kunden har anmerkning.

Så det kommer vel litt an på!

Skrevet

Spiselise; du har helt rett:)

Jeg har forøvrig også jobbet med inkasso, hvem jobbet du for?

Jeg jobbet i Intrum Justitia:)

Skrevet

Jeg jobber i en stor bank, man får verken lån eller tegne forsikring med betalingsanmerkning. Tror det er under to år det er snakk om (er så lenge siden jeg har vært på jobb nå så er ikke helt oppdatert).

Skrevet

men hvis disse betalingsanm er betalt da,og er under samme katogorii,teite tv lisensen,de er raske av seg.

Skrevet

Før stod betalings anmerkningene registrert i 3 år før de ble slettet, nå skal de slettes den dagen man betaler de. Vet at ikke dette blir gjort bestandig, og da er det bare og gjøre dem oppmerksomme på det, så sletter de den med en gang!

Skrevet

endlelig,glad for å høre,har nemlig tenk å ta skrittet til huslån,men har ikke kunne ta det fullt ut siden jeg trodde at det også tok 3 år,takk for svaret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...