Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er anonym siden jeg er ganske kjent her , det må gjerne dere også være! Men føler nesten alle ha rnoe psykisk jeg..enten depresjon,angst,spiseforstyrelse osv....jeg sliter selv med noen av disse tingene, og når alt er som mørkest er det litt fint og tenke på at jeg ikke er ALENE om og ha det slik! Livet kan være ganske tøft mange ganger:-(
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Ikke jeg :-) Som jeg kommer på ivartfall :-)
SpiseLise Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Jo, de fleste har vel et eller annet, selv om de ofte ikke er klar over det selv. Kjenner feks godt voksne mennesker som skjuler dårlig selvtillit bak bedrevitenhet og sånt, men om de er klar over det, er jeg neimen ikke sikker på. Problemer har sikkert de fleste, små eller store!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har slitt masse opp gjennom livet, men har det ganske bra nå. DU er ikke alene!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har sosial angst og depresjon. Og er enig i at det er godt å vite at man ikke er alene om det. Jeg glemmer ikke den følelsen jeg fikk da jeg slo opp i et hefte på legekontoret for 2 år siden og leste om sosial angst. Det var jo som å lese om meg selv. Det var sååå deilig å få satt ord på det, og vite at det faktisk ikke bare var jeg som hadde det slik Livet kan være tøft ja, det er helt sikkert! Lykke til vidre, det blir vel bedre etterhvert
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Joda, det er vel det de fleste gjør spiselise! De skjuler det bak en maske...men er litt uenig i det at de ikke vet det selv...jeg tror de vet de har dårlig selvtillit men de skal for all del ikke vise det, for da er du svak! l
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 hilsen HI... (jeg skrev det at de fleste skjuler det bak en maske...)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 Jo, æ slit veldig med å la Lukas ligge på magen! Så er jeg veldig redd for k.d., tenker så alt for mye på det! Er vel noe det også :-(
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Ikke nå, men har hatt problemer med søvn, angst og spisevegring...var kjemperedd for at noe av dette ville komme tilbake for alvor da jeg gikk gravid, men bank i bordet, det har gått bra. Det er nok vanligere enn mange tror å slite med psykiske ting, og jeg skulle ønske det ble litt mer åpenhet om det i samfunnet, for det hjelper ofte å få snakket ut om sånne ting Du er ikke alene HI, det kan jeg garantere deg!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 ja ikke sant..åpenhet hadde vært noe. jeg skjuler det ikke for mine nærmeste men liker ikke å prate om mine "plager" til alle...litt tabu og si du er psykisk syk liksom..hørres jo så fælt ut! så utat er jeg en pen,oppegående,flink jente som du ikke kan se det på... HI
gerd Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 Litt problemer skal man jo ha - det er normalt det vel? Det er jo når problemene blir altoppslukende det er sykelig??
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Jeg sliter ikke med noe psykisk, ikke sliter jeg med dårlig selvtillit heller. Og gjemmer meg heller ikke bak noen maske. Men er enig i at veldig mange gjør det, selv om ikke ALLE gjør det!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Oktoberjente!! Sa jeg at ALLE gjorde det da? Jeg sier at mange av de som sliter p-s-y-k-i-s-k gjør det!! og siden det ikke gjelder deg så ikke gidd og svar engang da! HI
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #16 Skrevet 13. mars 2007 Ja...type så mye angst at man ikke tør gå ut døra av frykt for å treffe andre mennesker. Men at man er litt lei seg og sånt er jo ikke farlig
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #17 Skrevet 13. mars 2007 psyken er sårbar, og de aller fleste har vel et punkt der de sliter mer enn andre... men er jo forskjell på daglig frustrasjon og psykiske problemer. de som mener de ikke har noen problemer..vel.. hvis det VIRKELIG er sant, ja da misunner jeg dere! ;o)
-MtG- Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 Overskrift: Føler ALLE sliter med noe psykisk...sannhet? Med den oversriften er du vel ute etter å høre ettet om det er sant at ALLE sliter med noe psykisk???? Jeg sliter ikke! Jeg er kanskje rar og merkelig, men det er det ikke jeg som trenger å slite med:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 er vel litt mer depimert nå enn før.... mest fordi jeg ikke er fornøyd med kroppen min lenger, også blir jeg fortere lei meg enn før....
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 Føler ikke at jeg sliter akkurat, men livet mitt er heller ikke alltid en dans på roser! Hender jo jeg har mine tunge stunder, men de går heldigvis over. Tror folk juger om de sier livet alltid til enhver tid er helt perfekt! Tror også at folk som vet hvem jeg er, tenker at jeg har et bra liv med snill og pen mann, søt og grei unge, mange venner, ordnet økonomi etc. Likevel er det alltids ett eller annet man ikke er fornøyd med, og dagene kan også her være ganske mørke som du sier!
-MtG- Skrevet 14. mars 2007 #21 Skrevet 14. mars 2007 Men man kan vel ikke si at man sliter psykisk selv om man ikke har det like fint alltid? Det er menneskelig å være lei seg innimellom eller bare lei, men det betyr ikke at det er noe galt med psyken. (Mener ikke at de som sier her at de sliter bare har normale humørforandringer altså..)
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. mars 2007 #22 Skrevet 14. mars 2007 Jeg hadde det sånn i mange år, helt fra ungdomsskolen og til jeg var ca 25. Jeg var ikke pen eller tynn nok og alle var bedre en meg. Var helt depressiv og utafor til tider og det var perioder da jeg bare satt inne og gråt. Så traff jeg han som nå er samboeren min og han fikk meg til å innse at jeg måtte ta meg selv litt i nakken, samtidig som han var en enorm støtte for meg. Etter det har det bare blitt bedre og bedre og jeg har aldri sett meg tilbake! Ikke kan jeg huske at jeg har vært mer lykkelig eller mer fornøyd med meg selv heller. Ja, jeg har fortsatt det samme utseendet og jeg er fortsatt kraftig bygget, men det spiller ingen rolle lenger! Jeg kommer aldri til å bli like slank og pen som en modell og det er helt greit! De siste tre årene har jeg desssuten hatt det jeg selv synes er verdens beste nyttårsforsett, nemlig at jeg skal være så lykkelig som mulig i året som kommer! Det betyr ikke at jeg går i konstant lykkerus, for jeg kan både bli sint, lei meg og gråte, men det betyr at jeg ser på livet på en helt annen måte. Jeg har det bra - og ikke minst, jeg er bra nok i massevis! Så når du blir lei og alt er mørkt, så tenk at det finnes faktisk lys i tunnellen )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #23 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har en samboer som sliter med tvangstanker i perioder, så når jeg sammenligner meg med han, så har jeg det veldig bra! Tror jeg er ganske sterk psykisk, men jeg kan ha tendenser til sosial angst iblant, og det slår seg på magen noen ganger. Psykiske problemer er fortsatt ganske tabu. Det er ikke mange som vet at sambo sliter, men det er kanskje en del som har lagt merke til at han kan være veldig opptatt av å sjekke ting. Lurer litt på hvor mye omgangskretsen vår merker.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #24 Skrevet 14. mars 2007 Ikke nå mer Men jeg har hatt depresjon som gikk så langt at jeg nesten måtte legges inn til tvangsforing, gikk ned så mye i vekt... Men ingen er alene om å ha det sånn!!! Og det er ingen skam!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #25 Skrevet 14. mars 2007 Mamman til Gabriel...jeg mente Føler de FLESTE sliter med noe psykisk!! HALLO!! Hvis absolutt alle skulle feile noe..ja, da hadde det vært krise!!! Ta et hint da smarting:-( HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå