Gå til innhold

noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det innlegget ikke passer helt her, men vet ikke hvor jeg skal legge det hen :(

ligger mye bak det her men, barnefar vil ikke ha noe med barnet og gjøre.. og jeg vil heller ikke at han skal det lenger ... og jeg har tenkt gjennom dette nøye. og mener at det er det beste for barnet at ikke han er i livet til vesla vår..

det jeg lurer på er om han kan fraskrive seg ansvaret? og jeg trenger heller ikke få barnebidrag fra han. men vil bare ha han ut av livet vårt.

jeg har tenkt og ringe en advokat og høre med han i morgen, men er det noen som har vært eller vet om noen i samme situasjon som meg? det jeg er redd for er at om noen år at barnefar skal angre seg og komme tilbake om noen år og plutselig kreve samvær.?

vært så utrolig glad om noen kunne svart meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kan desverre ikke svare deg på dette,men kanskje de inne på "aleneforeldre" forumet kan? Jeg vil tro det finnes noen der inne med liknende erfaringer...

Lykke til fra meg

klem

Skrevet

Hvis du setter han opp som "ukjent far" i svangerskapspapirene, har du aleneomsorg for barnet, og han trenger ikke betale bidrag.

Hvis han så kommer etter et par år og vil være der igjen, må han først betale alle pengene staten har gitt til deg som"alenemor", for å få noen som helst rettigheter... Og det er snakk om ganske mye penger...

Skrevet

alle barn har rett tl å få vite hvem faren er... uansett hvilke følelser du har for han...

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er desverre ikke mulig å fraskrive seg foreldreansvar lenger ,

fant jeg ut for noen år siden...

Eneste måten å få barnefar helt ut på ( selv om han selv vil ut) , er at noen adopterer henne (stebarnsadopsjon).

Trist , men sant.

Skrevet

Hei,

det var jeg som skrev det forrige.

Jeg og barnefar prøvde det,gikk til hver vår advokat for å få det ordnet , men det var ikke lov lenger,viste det seg...

Advokatene våre lagde en privat avtale , om at han skulle holde seg unna , og jeg ikke skulle kreve barnebidrag.

Det var snart 5 år siden nå ,og jeg må "late" som jeg mottar barnebidrag , for det er heller ikke lov å la være å betale det , eller å nekte det...

Nå har mannen min søkt om å få adoptere barnet mitt..

Skrevet

ikke oppgi han som far til barnet:=)

det har jeg gjort...og hvis han kommer pludselig og sier han vil stå som far så får han gjelden med på slepet...

Skrevet

off...hehe jeg leste ikke det andre hadde svart før etter jeg skreiv...:=)

lykke til

Skrevet

I alle dager... Selv om dere ikke vil at barnefaren skal ha kontakt med barnet, så har barnet krav på det. Hvordan skal du forklare barnet dersom det kommer for en dag at du har løyet om hvem som er faren.

Man er faktisk to om å få barn og burde ta konsekvensene deretter. det finnes da unntak, men da er det snakk om ganske grove tilfeller. Ikke bare for at man ikke vil at faren skal være far for barnet.

Skrevet

jeg kan heller ikke svare deg sånn juridisk men kan svare deg somnesten fra ditt barns stå sted. min mor ville heller ikke ha barnefar i livet vårt noe som jegt har fått hørt hele tiden( er nå 24) i en verden som vårt samfunn er nå med skilte foreldere of dine og mine barn kommer dette ganske godt fram. har blitt mobbet og "trakasert" på grunn av dette, vel å merke ikke av barn og unge men familien din mammas mann og pappaen til mine søsken. så et godt råd er la barne faren selv få ta et valg det er ingen som sier at dere to må ha så mye kontakt men får barnets del så er det kanskje best å svelge stoltheten og være den voksene i denne dammenheng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...