mammsen06 Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Kom til å tenke på det med barn og smokkbruk. Vi er nøye på det med lisjemora vår at hun ikke skal bruke smokken annen enn når hun skal sove, er syk, og når vi kjører lange bilturer. Dette gjør vi bevisst, for vi mener at hun ikke trenger å gå rundt å suge på smokken hele tiden. Og da har hun noe å roe seg ned med når hun skal legge seg osv.Hun er 11 1/2 mnd. Vi har gjort det på denne måten siden hun begynte med smokk omtrent. Ikke ser det ut til at hun savner smokken heller. Hun spytter den ut og kaster den ned i senga si når hun har stått opp. Hvilken mening har du om barn og smokkbruk. Morsomt å se hva slags oppfatning andre har av dette:-)
så var vi 4 Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Martin har et hemmelig smokkeskjulested her hjemme en eller annen plass. Så selv om jeg rydder bort lekene og vasker gulvet finner han de når han står opp. Men i utgangspunktet synes jeg ikke han skal ha den når han ikke trenger den. Får den til soving, kosing/trøst og bilkjøring som regel.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Jenta vår er 6mnd, og ho får smokken ofte.. Men det er vår skyld, ho trenge den ikkje så ofte. Og ofte når ho får den, ligge ho bare å tygge på den og tar den ut sjøl, og leker med den. Ho bruker den når ho ska sove, og når vi er hos fysio/osteopat får ho lov å ha den... Men når ho ha sovna miste ho den, og sover videre uten...
Har byttet nick ! Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg tenkte også å begrense smokk bruken til jenta vår (dette tenkte jeg før hun kom da!). Men så viser deg seg at vår jente ikke ville ha smokk, hun sutter på totten...Og den er litt vanskeligere å begrense dessverre...Og hun bruker den HELE tiden, til kos, når hun sover, når hun leker...
~Tjorven,overtid~ Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Jenta vår bruker smokken kun når hun skal sove og når vi kjører bil (ihvertfall 2min) Hun leker stort sett bare med den,men syns det er litt kos når hun skal sove..
Simselimsen Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Dattra mi har aldrig ville hatt smokken så hun bruker aldrig smokk.
SpiseLise Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Meningen min er vel at man får gjøre som man vil, men det blir kanskje vanskeligere å venne barnet av med det jo mer avhengig barnet er. Skulle gjerne fått henne til å ta den oftere, så kunne jeg lurt henne litt med den når hun våkna om natta. Vi har ikke vært flinke nok til å øve på det, så nå i det siste har hun bare tygd på den når hun har fått den. Og da detter den jo selvfølgelig ut;-)
_svana_ Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 De bruker smokk når de sover - i seng, vogn eller bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå