Gå til innhold

Svangerskapskontroll


Berglijott๑۩۞۩๑

Anbefalte innlegg

Når tenker dere å bestille time?

 

He, he, he, ser at alle trådene mine er rene spørreundersøkelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede bestilt en time hos spesialist. Jeg ringte til kontoret hans og de anbefalte meg å "vente" til uke 7. Akkurat denne spesialisten er veldig populær, han er flink og snill. Jeg kan muligens få fødselskomplikasjoner pga smalt bekken, så jeg vil være tidlig ute og prøve å "kapre" ham så jeg får best mulig hjelp hvis det trengs.

 

Jeg skal inn til en "før-kontroll" 21.mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte time etter andre positive test :) Men må vente til 26 mars...det er lenge til. Bestillte også time hos spesialist...synes fastlegen min er grei å ha til andre ting, men ikke GU og slikt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min første time allerede i uke 5. Legen min syntes det var greit å komme i gang tidlig sa hun. Fylte ut masse skjemaer og tok blod- og urinprøve.

Etter det har jeg vært tilbake 2 ganger, senest i dag for å få noe mot kvalmen min. Har jo kastet opp alt jeg har spist siden lørdag, så det begynner å tære på kreftene.

Men i kveld er jeg bedre:) *Hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har time i april, da er jeg ca 10-11 uker på vei:) Er vanlig mellom 8 - 12 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til legen i morgen, torsdag 15.mars. Da er jeg 7 uker på vei. Er veldig spent, så håper alt er i orden.

Jeg ringte å spurte legen med en gang etter positiv test og spurte når hun syns jeg skulle komme. Men det er veldig forskjellig fra lege til lege når de vil ha deg inn. Men glad jeg fikk komme såpass fort. Blir litt mer på ordentlig når du har vært på din første svangerskapskontroll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time etter påske, da er jeg vel ca 10 uker. Det er passe det, artig hvis vi får høre hjertelyd også...

Har veldig god erfaring med å ha noen av kontrollene hos jordmor forrige gang, hun hadde et litt annet fokus en legen. Vet ikke hvordan det fungerer her jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet så langt at jeg har bestilt enda jeg...gikk til gynekolog + jordmor med første mann og det var veldig bra, men er ikke like hysterisk nå (heldigvis kansje;-))..... jeg var på tuppa helt til ungen kom ut dengang). Kansje det er fordi jeg gruer meg litt til gu hos primærlegen at jeg ikke har gjort dette enda????Rart dette her, når det gjelder å føde gir jeg katten i om hele byen er tilstede, men gu hos legen.... får vel ringe i morgen og bestille,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 idag (tror jeg). Ringte jordmor forje uke, og fikk time 3.april (vil da være 9+3). Jeg har fastlege 5-timers kjøretur fra her jeg bor (har planer om å flytte tilbake, så har ikke så lyst til å bytte) så derfor bestilte jeg bare hos jordmor her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har time til Ul 28 mars..Da er jeg 7 uker. Så skal jeg på første svangerskaps-kontroll 25 april. Da er jeg 11 uker. Tenkte å bestille en time til jordmor også..for en liten prat..:o)

 

Hadde en Ma sist i uke 11..derfor tidlig UL ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

halllo!! jeg skal til første svangerskapskontroll denn 22mars å da er jeg i

uke 11..

 

Blir godt få den første sjekken unnagjort egentlig;)

 

Ha en fortsatt knall lørdagskveld jenter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time til kontroll hos legen i 12. uke. Hva skjer egentlig på den første kontrollen?

 

Førstegangs gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da skal du ta blodprøve, veies, måle blodtrykk..Og ellers spør om det du lurer på. Du skal også få utdelt svangerskaps-boken! LYKKE TIL :o)

 

Men det kan jo være forskjell på legene da.. Noen gjør det kanskje annerledes... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...