Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 En dag for nesten 3 år siden, jobbet eg sammen med en godt voksen, rolig mann, som er veldig kristen. Eg er ikke troende, å ble veldig forbauset når han plutselig spurdte meg om eg visste hva slags menneske eg var? Eg forstod ingenting, og lurte på om han skulle prøve å omvende meg. Men da fortsatte han med,- Når eg ser deg, så ser eg en engel. Du stråler av godhet, det finnes ikke ondskap i deg. Det finnes ikke mangen av dere, men dere finnes. Eg begynte å lure på hvorfor han sa dette, og hvordan han i det hele tatt kom på det? Før vi skulle gå heim den dagen, stoppet han meg i døra å sa, : Ikke bare er du en engel, men du har også englevakt. Vett du hvorfor du har det? -Nei, svarte eg,. og såg bare overrasket på han. På vegen heim,samme dag, ringte min 2 år eldre bror, gråt og fortalte meg at han hadde fått kreft.. Dette glømmer eg aldri, synest nesten det er litt skummelt å tenka tilbake på. Eg tror ennå ikke, - MEN kan han virkelig ha sett noe?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Hei Jeg tror at Gud bruker mennesker på den måten ja.Når man lever tett sammen med Jesus så kan man være ledet av Ham gjennom Hans Ånd.Det kan godt være at det mennesket var ledet av Gud og at dette var for å gi deg ekstra styrke i den vanskelige tiden du gikk i møte. Du er ikke en engel men det at du har englevakt og sikkert er et godt menneske som stråler av godhet må du bare ta til deg som en oppmuntring. Man skal alltid prøve profetier og åpenbaringer på Guds ord.Det som ikke stemmer med ordet er ikke sant.
Klikk Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Om han har sett noe eller fått en proofeti fra Gud vet jeg ikke. Det vet bare han og Gud, men det minner meg litt om en opplevelse jeg hadde selv. Bestefaren min har vært psykisk syk lenge og han var ikke kristen. Han var på sykehuset og en natt våknet han av at det var et sterkt lys i rommet. Han hadde satt seg opp i sengen og sette en mann med døren. Han lyste opp hele rommet og bestefaren min sa at han fikk en enorm følelse av fred inni seg. Så hadde han sagt til denne mannen: "Er det deg, Jesus?" Mannen i døren haddde strukket ut hånden sin mot han og deretter forsvunnet. Han var veldig forvirret når han la seg ned igjen på puta, men ikke redd. Han trodde det var jesus han hadde sett, eller i hvert fall en engel, men trengte svar. Og så begynte han å be til Gud. Dette hadde han ikke gjort siden han var veldig ung. Han hadde sagt til Gud: "Gud, hvis dette var fra deg, så må du sende noen til meg i morgen som er kristne og som kan be med meg så jeg kan bli frelst." Jeg er den eneste som er kristen i min familie. Neste dag skulle jeg jobbe sent. Etter jobb fikk jeg en følelse av at jeg måte besøke bestefaren min. Jeg begynte å liksom "argumenter" mot Gud fordi det var da etter besøkstiden og jeg ville sikkert ikke få komme inn trode jeg.. Jeg kjørte hjem og ignorerte denne følelsen. Men den kom bare tilbake og ble sterkere og sterker. Jeg tente etterhvert at jeg må bare prøve da. på vei ut døren sa Gud til meg: "ta med bibelen din." "Nei," tenkte jeg. "Ikke tale om". Men så kom samme følelsen igjen. Jo, jeg måtte. Vel framme på sykehuset gikk jeg bare rett inn, uten at noen av de som jobbet der så på meg engang. Banket på døren til rommet hans. Vi satt og pratet litt og så gav jeg han et kort med et dikt på. Det var et dikt om at når vi har det vanskelig så bærer Gud oss på hendene sine. bestefaren min er en hard mann som ikke viser mye følelser. Etterhvert som han leste diktet begynte han og gråte og takket Gud. Han fortalte meg om det han hadde sett natten før. Han spurte om jeg kunne be for han og så velsignet han meg og familien min. Han ble ikke frisk med en gang, men ting gikk mye lettere. og det kan jo være at du kan ta det som han sa til deg som en oppmuntring og kanskje ting kan bli lettere for deg også. Håper det går bra med broren din, for han har også engleer som passer på han også. Det betyr ikke at ikke fæle ting kan skje, for desvere lever vi ikke i paradis enda. Om du vil velge å tro på det eller ikke er op til deg. Jeg tror på det, men du må kjenne på det selv. Dette er ikke ment som noe "vekkelses" innlegg, men bare så du vet at det er mange andre som opplever slike ting.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Eg tror jo ikke, og kommer aldri til å gjør det. Men at det er nødt for å ver noe mer mellom himmel å jord, det tror eg på etter dette som hendte den gang. Broren min døde året etter. Men han kjempet hardt, og vi holdt håpet oppe til det siste. Er det avdøde mennesker som blir engler?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Er det avdøde mennesker som blir engler? Det kan du jo tro. noen tror det andre ikke- opp til deg hvor go`troende du er
Klikk Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 HUff, det var trist at det gikk slik med han da. Utfra bibelen har englene vært der fra før skapelsen. De er på en måte medhjelpere. De var med på skapelsen for eks. Ja, det er mange som opplever ting som tyder på at det er mer mellom himmel og jord enn det vi ser. Hva en vil tro på må jo være opp til en selv.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Heisann Nei avdøde mennesker blir ikke til engler. Det står i bibelen at englene er tjenende ånder, utsendt for å tjene dem som skal arve frelsen (Dette står i hebr.1 vers 14).
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Jo døde mennesker blir engler! om du ikke vil tro det Trubbel and bubbel så blir de det
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Nei ikke i følge Guds ord,Bibelen Mennesket er satt høyere enn englene (hebr.1,4) Hebr.2,16 sier at Han tar seg ikke av engler,men Han tar seg av Abrahams slekt. Joh.åpenbaring beskriver hva som skjer etter døden kap 21 fra vers 3-4: "Og jeg hørte en høy røst fra himmelen som sa"se, Guds bolig er hos menneskene , og Han skal bo hos dem , og de skal være Hans folk.Gud selv skal være hos dem og være deres Gud. Og Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller gråt eller smerte skal være mer , for de første ting er blitt borte"" Legg merke til at det er snakk om at vi fortsatt er mennesker. Vi er Guds barn og når Gud ser på oss så ser Han Jesus.Fordi Jesus tok vår plass når Han ble korsfestet frivillig for å frelse oss.Jesus seiret over døden og dødsriket på korset fordi Gud reiste Han opp igjen fra døden ved sin Ånd.Han var altså sterkere enn døden og derfor kan Han frelse dem som tror på Ham og gi dem EVIG LIV. Det er helt frivillig å få evig liv, Gud tvinger ingen , Han har derfor også gitt oss en fri vilje. Men sannheten er at Jesus døde på korset for deg og meg . Ved å ta i mot Jesus så blir man født på ny.Hans Ånd kommer inn i hjertet og man blir en ny skapning.Man blir aldri den samme igjen. Gud ser ikke lenger det gamle mennesket med synd og feil men Han ser da bare Jesus .Derfor kan vi be til Gud som Hans barn og bli hørt , vi har fått et barnekår.På samme måte som Jesus ble bønnhørt kan vi også bli det fordi Han er i oss ved sin Ånd. Historien i bibelen som forteller om røveren som ble korsfestet sammen med Jesus vitner om Hans store nåde og barmhjertighet. Det var røverens siste time, han var også korsfestet og skulle dø.Men Jesus sa at Han skulle få bli med Ham til Paradis den dagen.Det var p.gr av røverens TRO på Jesus og det at han innså sin egen skyld og synd ,dette står det om i Luk. 23 og vers 40-43. Tenk å bli frelst i den siste time man lever, det er nok mange som blir det!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Da får du fortsette å tro det, men jeg vet at når mennesker dør så blir de engler- det vil du også når din tid er kommet.
musketingen Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Jeg tror ikke vi blir engeler. Grunnen til at jeg ikke tror det er at det står i bibelen. Engler er tjenere, vi er ikke Guds tjener, vi er hans barn! Min lillesøster så en engel da ho var 11 år. Dette gjorde sterkt inntrykk på ho. Engelen var ganske liten og fløy over en kvinne. Den var ikke hvit slik mange engler er, men den hadde mange farger. Jeg kjenner også en annen jente som ofte ser engler. Hun er 24 år nå og ser stadig engler når hun ber og liknende.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 Jeg pleier å se dem når jeg har røyka litt hasj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå