Tinema og Odin 16/2-07 Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hei alle mødre!! Jeg fikk en gutt for 3 uker siden. Allerede på sykehuset begynte vi med mme i tillegg til ammingen. Personalet mente han var ekstra sulten gutt. Men jeg kjenner frustrasjonen og usikkerheten brer seg over meg til tider. For når jeg ammer så blir han ikke ordentlig mett. Det ender alltid med at jeg må gi mme i tillegg. Og han spiser såpass ofte at jeg ikke rekker å "fylle" brystene igjen. slik at annet hvert måltid får han kun mme. Føler meg litt trist og at jeg "svikter" litt som mor, når han ikke er fornøyd med min brystmelk. Spes når han er så liten. Er det andre som også må gi mme fra fødselen av? Er fint å høre litt fra dere om hva slags synspunkter dere har ang dette. Hilsen ellers lykkelig førstegangsmor!!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Jeg gav min jente mme fra 1 mnd alderen. Grunner: 1) hun ble aldri mett av brystmelk, sovnet og ville bare ligge å kose 2) med mme sov hun hele natten og halve dagen :-) :-) 3) jeg kunne dra ut av huset uten og bekymre meg om hun var mer sulten! 4) jeg fikk mer energi 5) barnet ble mett, glad og fornøyd Helt på slutten vil jeg si at brystmelk IKKE er det beste for alle barn! jenta mi ble en helt annen med mme...med mm var hun mye mer urolig og sutrete!!! Flaske maten er det beste valget jeg noen gang har gjort!!
mamsen sin Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 jeg hadde det slik jeg også. jeg fikk liksom ikke til ammingen jeg da. man føler seg liksom dom en dårlig mot.alle ammer jo liksom.men nei alle gjør ikke det, det er ikke alle som får det til.men det er da bara at babissen får litt morsmelk da. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Det er ingen skam å gi MME det er ikke gift du gir gutten din! Men jeg skjønner hva du mener da, det er litt sårt at han ikke vil ta brystet mer en han gjør! Gutten min ville ikke ta puppen i det hele tatt noe som var frustrerende og veldig leit, så jeg måtte pumpe meg i 3 mnd og da var det slutt på melken! Da gikk jeg over til MME og det gikk veldig greit:) Lykke til!
BettyBoob Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 gratulerer så mye med gutten din! Jeg måtte også gi mme ved siden av puppen fra Seb var bare noen dager gammel. Sulten krabat og jeg hadde bare en pupp som fungerte ordentlig. Du svikter absolutt ikke som mor! Sånn må du ikke tenke! Du gjør det som er best for gutten din, og det viktgiste er at han blir mett I tillegg får han kosen ved puppen Jeg holdt på med pupp og mme i 6 mnd. Da ville han ikke ha mer av puppen gitt! Noen av disse små er bare glupske at de må få litt ekstra. Ikke bekymre deg og ikke tro at du er en dårligere mor pga dette!!! Kos deg med gutten din
Heira☆ Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Heisann Tinema og Odin Jeg har også gitt mme helt fra han var nyfødt. Begynte på sykehuset, for jeg hadde ikke melk. Jeg prøvde å amme han til hvert måltid, men det gikk for sakte for han. Jeg hørte han svelget de første sugene, men så var det stopp. Jeg hadde også lirr problemer med at han skulle få skikkelig tak i puppen, tror rett og slett ikke mine pupper egner seg for amming... Jeg kjøpte meg også el.brystpumpe for at han skulle få mm når han spiste, men det blei ikke nok. Jeg håpet på å øke produksjonen med la han ta puppen til hvert måltid + at jeg brukte pumpa, men det gikk rett og slett ikke. Så i steden for at jeg skulle stresse med dette, og bli mere frustrert, så gav jeg han mme i steden for. Og så blei puppen brukt til kos, og avslutning på måltidet. Rett etter jul, så ville han rett og slett ikke ha puppen i det heletatt, så da fant jeg ut at jeg skulle legge hele amminga på hylla. Gutten min har ikke hatt skade av det. Han spiser veldig godt av flaska, noe han alltid har gjort. Du skal i hvertfall IKKE føle at du svikter som mor. Det er ikke sikkert at det er melka han er missfornøyd med. Det kan jo være at han synes det går for sakte. For det går fortere og lettere med flaska. Gutten din merker også på deg, når du blir stressa også. Det forplanter seg over på han også. Så i stedenfor at du skal slite med amminga, synes jeg du kan gå over på bare mme. Men det er jo min mening da... Lykke til i hvertfall
Hanne og jentungen Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Vi ga mme fra hun var cirka 4 uker. Hun ble sjelden mett av melka mi og jeg hadde nesten daglig en runde hvor jeg nesten amma kontinuerlig i 3-4 timer. Når hun da heller ikke gikk opp som hun skulle og melka mi ikke økte så begynte vi med flaske. Hun har perioder med puppenekt, men jeg er ganske stri og sta på at hun skal amme først og så få flaske. Hadde jeg kunnet unngå det så hadde jeg villet det.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Vi ga mme fra fødsel av pga at ho ikkje ville suge.. Eg syns det va bedre å gi mme, og få ei happy jente, enn at noen tvang både meg å ho t å få t ammingen...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 har å gitt mme siden fødseln!!!! vi har en super gutt , han vokse normalt å e som regel blid å fornøyd hele dagen! sover godt på natta så ikke skam deg ! viss han e mer sulten må han få mer .. sånn e det bare.. å det e nok bedre å gi han mme en at han skal være sur hele dagen for han e sulten!!! blir så bra da!!! gratulere så masse å me lille gutten din!!! du har masse spennanes å kos å se frem til!!! :-)
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 gratulerer med liten gutt, jeg har ikke gitt fra fødselen men fra hun var ca halvannen mnd, og det viste seg at hun mest sannsynlig har hvert skrubbsulten siden fødslen. høres ille ut og det er ille for meg å tenke på, men hun ble bare ikke mett av melken min og ikke hadde jeg noe heller. den var borte på under en uke når jeg ga opp. Vi troode hun hadde kolikk, men det viste seg at det var en blanding av magevondt og kolikk. så selv om det er litt trist for deg nå så får du det mye bedre snart. tenk på at du gjør det som er best for gutten din, og at du ammen annen hvert måltid er jo kjempe bra:) og han blir en sunn og frisk gutt selv om man må ha litt mme. God mor er du, som gjør det beste for han. ( kjenner igjen følelsen av å føle litt skam over å ikke kunne amme og gi nok mat til barnet, og kjenner igjen " redselen" for å ikke kunne gi mm. men det går over når du ser han vokse:) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå