2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jenta vår må holdes i armene og som regel må vi gå til ho sovner... Fler?? Begynner og bli tungt.. Noen som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Huff det hører utrolig slitsomt ut, jeg måtte vugge sønnen min i søvn noe som ble slitsomt etterhvert! Jeg kjøpte meg boken Sove hele natten men Nina Misvær, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne boka, der står det så mye gode tips og det tok ikke mange kveldene 3 var det vel før alt var snudd om;) Lykke til:)
monztah Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Snuppa vår er "bare" 9.5 måneder, men skriver allikevel ;-) Som oftest sovner hun til flasken (har nettopp sluttet å amme) oppi senga vår, og kan legges over i senga si uten problemer. Men siste uken har hun våknet til når vi legger henne over, for så å begynne å kave rundt i senga si - uten å skrike nevneverdig, finner bare ikke roen. Reiser seg opp ørten ganger, vil bli løftet opp for å sovne i armene mine (sikkert kjempedeilig å sovne sånn!). Ofte har jeg løftet henne opp også, og gått rundt med henne på skulderen til hun har roet seg, og så lagt ned igjen. Gjentatt dette til hun roet seg i senga si. Men har gått grundig lei av å måtte gjøre dette (og vet hun KAN roe seg selv, ser at hun bare foretrekker å bli bysset ;-) så derfor har pappa kommet på banen, pappa som hun VET ikke plukker henne opp men bare snakker beroligende og klapper/stryker litt. Og da har det jammen blitt annen lyd i bjella! ;-). Da legger hun seg til nesten med en gang for å sovne. Vet ikke om deres jente noen gang finner roen på andre måter, f.eks i vogn eller av seg selv hvis hun er knalltrøtt...de er jo så forskjellige disse små. Og det med å finne roen selv er vel en modningsgreie - samt mener å huske at jeg leste et sted at i 9-10-månedersalderen blir søvnen viljestyrt.
SuperGlad Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Vi samsover å en av oss legger seg ved siden av henne hver kveld. Ligger å kysser henne litt på kinnet, hun koser med håret vårt, så slår vi av lyset, hun snur ryggen til å samtidig holder hånden bak å enten holder tak i håret eller pirker litt i ansiktet vårt. 10 minutter etter hun er lagt ned sovner hun :-) Hun er 10 mnd :-)
mammsen06 Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Lisjemora vår er 11 mnd. Kjempeflink å legge seg om kvelden. Vi legger henne klokka 19 uten ett knyst. MEN så våkner hun ofte opp igjen i 24tiden for litt pupp. Og igjen i 4tida. Hadde slutta med puppen om natta, men så ble hun syk, og da starta det på igjen. Grunnen til at hun får pupp om natta er at hun sovner da igjen med en gang. Og det er alfa og omega for meg som må opp på jobb igjen neste dag. Håper etterhvert at hun sover over puppen. Hun har sovet to hele netter iløpet av sine 11mnd. Men de nettene sov ikke jeg, for da lurte jeg på hva som skjedde, siden jeg ikke hadde hørt noe fra henne. Nå har vi også gått over fra to til en dubb på dagtid. Når vi hadde to dubber på dagtid så ble det bare to korte. Hadde knapt nok sovna før hun våkna igjen syns jeg. Så etter at hun begynte med en dubb, så klan hun sove 2-3 timer fra 10-30 tiden. Og det er ingen problem å holde henne våken til 19. Prøvde å drøye den til 20, men da va ho helt håpløs og storskreik.Tror hun var overtrøtt da. Når vi slutta med pupping sist gang fikk hun tilbud om flaske med vann på om natta. Det ble hun fort lei av. Så da sov hun faktisk så godt, at hun var våken bare en gang i 3 tiden.Håper vi får henne på rett kjøl igjen.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Spiser grøt,stelles og kos med melkeflaske på fanget.Tannpuss og rett i seng.Av med lyset og god natt.2 min senere sover han og da er kl ca 19:) Alltid vært en engel å legge:)
julian Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Har en tulle på 8 mnd og en på 2,5. Lillesøster har lagt seg kl 19 i 2 mnd, men får flaske litt senere på kvelden. Deretter sover hun til 6-7 tiden. Slik var det IKKE med eldstemann. Vi måtte la han grine seg i søvn da han var 8 mnd .Det gikk en hel måned og de første dagene måtte jeg gå ut av huset, orket ikke høre på grining i timesvis. Gevinsten var uansett stor, nå sover han i sengen sin kl 8 hver kveld. Trikset er egentlig å være konsekvent og ikke ta dem ut av rommet (skal vel egentlig ikke løftes opp heller). Lykke til!
BettyBoob Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 gutten min er nå 12 mnd, men har i lengre tid sovnet veldig kjapt av seg selv. Får en flaske melk på sengen (skal avvennes nå som jeg skal starte med kumelk) og så er det på plass med smukken og koseteppe. Noen ganger ligger han og skravler litt for seg selv, men har stort sett sovnet innen 15 minutter. Jeg har vært veldig konsekvent (ikke da han var veldig liten da) med å ikke ta ham opp av sengen (fått spesialbeh. når han har vært syk...) roet ham i sengen. Ikke pratet med ham. Har funket veldig bra her iallfall!
Sololight Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Hos oss er det nattstell, flaske på fanget og rett i seng i babysafe. Skriker litt akkurat når jeg legger han ned, men med en gang han får tutten vrir han hodet til side og himler med øynene:-) Sovner stort sett med en gang han legger hodet på puta.Veldig greit:-) Han har våknet om nettene helt fram til for 2 uker siden, da var det slutt på nattmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå