Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg veit at det er vanleg å mista hår når ein ammar, men det er jo ikkje grenser - sjølv om eg greier håret fleire gonger om dagen og passar på å dra ut hår når dei er lause, er det hår over alt. I sofaen, i senga, i dusjen, på golvet, i maten, i munnen til ivar .. OVER ALT!

Må eg leva med dette håravfallet til eg sluttar å amma, eller kan eg gjera noko for at det skal slutta? Har nok av hår å ta av, så at noko forsvinn gjer ingenting, men det er så innmari kjipt at eg finn det over alt, drar støv gjer det og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare ha tålmodighet og ta tiden til hjelp. Har mistet MYE hår i 2 mnd nå-først den siste uka har jeg merket at det er litt mindre som faller av. Veldig på tide-for jeg hadde ikke såå mye å ta av og er litt "bar" rundt hårfestet nå. Samboeren min er møkklei alt håret mitt overalt i huset.

Det finnes mange gode råd sikkert, men jeg tror at dette er noe vi bare må gjennom. Og hvis du hadde veldig tjukt hår så mister du nok mye nå. Det er jo trossalt hår som egentlig skulle falt av når du var gravid. Og vi mister normalt mellom 100-150 hårstrå pr dag og så kommer ammehåravfallet i tillegg......

Ingen gode råd desverre...

Skrevet

Hehe :)

Nei, det var ikkje så mykje meir å verta klok av :P

Her er både eg og sambo lei, det toppa seg då me hadde venner på heimelaga pizza og det låg eit langt guffent hår i pizzaen ;(

Heller ikkje moro når det stakk ein liten ende av eit hårstrå ut av munnen til mini og når me drog i det, så var det ikkje spesielt kort .. Skal seiast at håret mitt er ganske langt, hadde det ikkje vore for komande brudlaup, så hadde eg sikkert vore ganske snau no :)

Skrevet

Ganske vanlig å miste håret, spesielt fra 3. -5. mnd. Ser helt skrullete ut når d begynne å vokse ut igjen, men men....

Skrevet

jeg mister også mye hår.. starta rundt 3,5 mnd.. msite enda og mini er snart 6 mnd.. håper det gir seg snart altså..

Skrevet

Da har jeg stor tro på at d kommer itl å gi seg temmelig snart....

Ekkelt og litt skremmende når d står på....men godt når d er over :)

Skrevet

Ikke det du vil høre, men mister like mye hår ennå, er 1 mnd siden jeg slutta amme!

Skrevet

Håravfallet har ingenting med amming å gjøre. Uansett om man ammer eller ikke, så faller håret av.

Jeg er også dritlei av å finne hår overalt.

Skrevet

er hormonene som gjør at håret faller av,de gjorde at håret ikke falt av under sv.sk. men nå er horm forandret igjen,så da ryker det.. gruer meg selv jeg,for har fått så fint tykt hår nå... snufs

Skrevet

Signere anonym her. Har kun med hormoner å gjøre.

Skrevet

Mister også vanvittig masse hår.. og godjenta er 15 uker gammel.. men har hørt at det skal hjelpe med B-vitaminer.. ikke prøvd ut ennå.. men er bare hva jeg har hørt.. går jo an å prøve :)

Fikk beskjed om at om jeg ville prøve, var det viktig og opprettholde det, ellers kom det til å gå tilbake

Skrevet

Takk for mange svar :)

Skal prøva b-vit. Som sagt, har nok å ta av, men det er så ekkelt med alt håret rundt om..

Skrevet

Leste i kk at det er sannsynlig at peppermynte -te inneholder østrogener,kansje det hjelper å drikke det?

Vet at østogen har mye å si for håret iallfall sånn ellers.Men ja det er nok selve ubalansen i forbinnelse med sv.skapet og fødselen og amminga som gjør at man mister håret.Man må nok bare ta tida til hjelp .Ja også skal man jo etterhvert få tilbake mensen, mye hormonsvingninger hele veien.....vi damer er noen orntlige hormonbomber.

Skrevet

Jeg tar b-vitaminer og har ikke merket noe særlig håravfall. Ikke mer enn før.

Skrevet

nutri, håravfallet mitt begynte ikke før 4 mnd etter fødselen - så det kan fortsatt komme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...