Gå til innhold

omgangssyke .............7mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ei på 7 mnd få omgangssyke?

vesla her har spydd kraftig to ganger på en time, og er like pigg ei stund etter........ lurer litt på kva det kan vere sjølvsagt. Ammar enda, men ho kan vel kanskje få slikt likevel? Hostar endel også........

Noken som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig for så små barn å få omgangssyke. Det er heldigvis ikke så vanlig, og de små glemmer ubehaget fort.

Dersom hun kaster opp mye, og ikke tar til seg værske, skal du kontakte lege. Morsmelken tas lett opp...slik at hun får noen næring dersom det går litt tid mellom hver runde... Men om hun mister appetitten helt, og du ikke får i henne væske er det fare for dehydrering.

Det kan jo hende at hun kaster opp nettopp fordi hun hoster?

Ønsker Vesla riktig god bedring!

Skrevet

Visst kan hun få det. Det er bare å gi henne pupp og ekstra vetske. Hvis hun hvirker slapp, må man kontakte lege.

Snakket med Selma62 tidligere i dag. Hennes godgutt som er født lit før tiden, men er vel ca 9-10 mnd nå.

Avsluttet, raskt telefonsamtalen med meg. Da gullgutten plutselig kastet opp. Men jeg tror han har hatt feber til og fra den siste uken.

Skrevet

Takk for det,

Trur ikkje det har med hosten å gjere, for den er veldig `lett` , og ho har hosta fleire dagar, men ikkje slik at det virkar som det plagar ho.

Ho fikk litt graut etter første `runda` (....) og morsmelk no etter denne gang, så ho har heldivis fått i seg litt. Har vore heilt pigg i heile dag, dette kom ganske kjapt på ho.

Skrevet

God bedring til lille prinsessen din:-))

Klem Hannah & meg

Skrevet

takk for det!

ho søv godt no iallefall, vanskeli å sei akkurat om det er omgangssykje, huskar i det fjerne at søstra spydde når det kom tenner, men trur ikkje ho var så lita då...

Xer fingrane for at det går fort over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...