Gå til innhold

Noen her som har barn med kiss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant dere ut at barnet hade det?

Hvilke symptomer liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt KISS barn. Hun lå i bananform/c-form, hadde favorittpupp, var ekstremt urolig på natten, skrek når jeg tok i henne. Det var vel det viktigste. Sjekk ut linker fra dib.

Skrevet

Min har KISS. Symptomene var bananform og noe vansker ved amming. Vi har vært til fysioterapeut og manuell terapeut en gang. Skal snart til etterkontroll. Tror nok ikke han er kvitt det ennå, dessverre.

Skrevet

jenta mi har KISS. Fikk misstanke om det på 3mnd kontrollen pga litt rar hodefasong. Hun strekker seg også ofte i C-form. fikk beskjed av HS å oppsøke en manuell terapaut, og hun fortalte at hun hadde KISS. Nå ha vi vært heldige og jenta mi har ikke vært så veldig plaget av det. Hun er stort sett blid og fornøyd. Hun har hatt to behandliger, og hodet er blitt mindre skjevt for nå ligger hun like mye på begge sider. Den motoriske utviklingen hennes ble også litt svekket pga KISS, men nå er hun i rute =) Lykke til!

Skrevet

Barnet mitt sliter med amming. Har vansker med og bæsje og skriker derfor gjenom hele nettene helt til hun får bæsjen ut. Og har favoritt side. Hva tror dere om det?

Har fått hendvisning sendt til spesialist på KISS fra legen. Men det tar jo sin tid.

Skrevet

Du trenger ikke hennvisning fra legen. Ring en manuell terapaut selv og bestill time. Det gjorde jeg (fikk beskjed av helsesøster om å gjøre det) Fikk time dagen etter..

Skrevet

Vi har fått hennvisning til spesialist i telemark. Hmm.. Så jeg hade ikke trengt det da?

Men hva tror du om det jeg skrev? tror du det er kiss eller tror du det kan være noe annet?

Skrevet

Har et barn med kiss. Vanskelig å si ut i fra de få symtomene du nevner. Kan være normalt og ikke normalt.

Mitt barn hadde problemer med amming på den måten at han ikke orket å suge særlig lenge og tullet veldig ved puppen.Tror det gjør vondt å suge ved nakkesmerter. I tillegg ville han kun ha pupp fra en side.

Slet veldig med å bæsje. Hadde enorme mengder luft i magen. Var urolig nesten hele tiden enkelte dager. Mens andre dager var alt helt ok og han sov mye de dagene. Slet også endel med søvn. Litt bananform og synlig skjev nakke. Dro hodet veldig langt tilbake i sidestilling.

En manuell terapeut vil kunne kjenne det i nakken på barnet ditt. Og nei, riktig som de sier her, du hadde ikke trengt henvisning. Ringer du etter manuell terapeut vil du få time ganske raskt.

Lykke til i allefall!

Skrevet

Ok. Det er sån vi sliter med amming også. Også det med bæsje og luft i magen, og mye urolig, men sover godt og lenge de dagene/nettene som hun ikke er like urolig.

Ja ja. Kan vel være like greit og få kommet til spesialisten som legen pratet på da. :-) Da vet man jo at han kan saken hvertfall. Får bare håpe det går fort nok da.

Takk for svar.

Skrevet

Min lille frøken hadde KISS,hun hadde banan form,prøblemer med avføring,siklet enormt mye,var veldig urolig-ikke sove på dagen,skjev hodeform,var passiv på den ene foten og hånden,kolikksmerter,sluttet å spise-umulig med amming.

Vi var til kiropraktor,men det hjalp ingenting så jeg var inne på nett siden www.kiss-kidd.no og ringte en manuell terapaut og da ble hun mye bedre allerede etter 1 behandling og helt bra etter 3 behandlinger. Fikk oppfølging og etterkontroll av en fysioterapaut her vi bor.

Og du trenger ingen henvisning,bare å ringe de direkte å få time. Det er gratis for ungene og må du reise langt for å få behandling så dekker Trygdekontoret reisekostnadene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...