Gå til innhold

Total forvirra


Mamma TB

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på babyverden sin side og på barn i magen og reknet ut termin....En plass sier jeg er 6 uker på veg en annen plass står det jeg er 8 uker på veg,ringte lege vakten å da hun reknet var jeg over 8 uker på veg og hadde termin i 16 oktober å ikke i november!!,vet ikke hva jeg skal tro på! Hvem snakker sant hvem har den beste kalkulatoren som stemmer?.Min første dag i siste mens var 26 januar. Den varte i 3-4 dager men uten smerte som jeg vanligvis pleier å ha. Rett før den tok jeg en test som var negativ så jeg regner den som siste mens alikevel. Nå skal jeg kontakte legen i mårå som ikke sier d er nødvendig for meg å komme før i april,føler meg ikke mottat!? Synes d var så kejkt å lese uke for uke hva som skjer i mors mage,men ikke særlig kjekt når en ikke vet hvor langt en er på veg og det er da stor forskjell på 6 uker å 8 uker eller mer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde første dag i siste mens 29.januar, og er 6+1 i dag. så da er du kanskje 6+4...? men kommer jo også litt ann på hvor lang syklus du har. jeg har regna 28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er forskjell på å være "X uker på vei" og "gå i sin Z'e uke"

 

Hvis du f.eks. er 6 uker på vei så går du i din 7. uke.

 

Men beregningene er jo omtrentlige uansett, hvis du vet når du hadde eggløsning, kan du regne ca 38 uker fra den datoen, mens hvis du har standard 28 dagers syklus kan du regne ca 40 uker fra første mensdag i din siste mens. Du kan ta ukenummeret vi var i da og plusse på.

 

Bare et tips hvis du vil regne selv (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...