ChaChi Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 gikk det fint og få godkjent det? Vi har nemlig bestemt oss for og legge til et afrikansk navn til snuppa, og må da foreta en navneendring, men lurer på hva jeg skal skrive på det navneendrings skjemaet, siden det sikkert ikke er noen andre i norge som heter det.. det er et mellomnavn, ikke et etternavn, og det er ikke noe familier tilknytning til navnet.. ble rotete dette, men det jeg lurer på er om det er noen som har hatt problemer med og få godkjent navn/mellomnavn som ikke er vanlige i norge. tenkte jeg skulle begrunne endringen med at vi ville ha et navn som også reflekterer den afrikanske delen av henne.. holder det som begrunnelse tro?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Datteren min har et ganske sjeldent navn, hun er eneste i Norge med det som fornavn tror jeg. Men det gikk fint, jeg skreiv bare at far var utenlandsk Men de har nok det navnet i registeret siden noen har det som mellomnavn. På lillegutt sitt skjem skreiv vi bare navnet og signerte, ikke noe grunn. Men faren skreiv jo også under og han sto på papiret. Ganske vanlig navn det, selv om det er utenlandsk. Ville bare skrevet navnet og søkt på det grunnlaget du sier over, de ser jo også at far er utenlandsk pga hans navn. Det går sikkert bra
*gurimallaika* Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Guttungen har Oluwapelumi som mellomnavn og mitt og TobiDads etternavn med bindestrek. Det var aldri noe spørsmål om det.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Begge jentene mine har et afrikansk navn reigstret som 2 fornavn. Tunge og vansklige navn men ikke noe problem å få det registrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå