Gå til innhold

fødselsforberedende krem????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt det kan funke å smøre seg jevnlig nedentil med krem under svangerskapet for å forebygge revning under fødsel. vet noen om sånne kremer? erfaring med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jordmor anbefalte helt vanlig baby olje. klissete men skal visst funke sier de jeg har prata med som har prøvd det i alle fall. jeg smører meg hver kveld så vi får se i juli da om det hadde noen virkning. verdt å prøve.

Skrevet

Baby olje skal bli:) ...og det i stooore mengder!!! vil ikke sprekke ass:( noe spesielt merke du vet om? natusan????

Skrevet

jepp natusan er den jeg bruker i alle fall.. he he funker på alt den altså..

Skrevet

jordnøttolje.. du får kjøpt det på apotek eller helsekost.. svangerskaps kalenderen til barnimagen anbefaler kobbersalve og at man skal begynne å smøre seg en gang om dagen fra uke 28. denne kobbersalven får du kjøpt på helsekostforretninger:)

Skrevet

Jadda, spurte som en gaaal med Weledas fødselsforberedende olje sist. Fra midten av svangerskapet omtrent. En til to ganger daglig på slutten. Revnet likevel. Litt innvendig (umulig å forsøke å forebygge!), et par-tre sting i mellomkjøttet (grusomt ord) og rifter mellom ytre og indre kjønnslepper. Det siste hadde jeg ikke tenkt over at kunne skje, men hadde smurt godt der likevel.

Kommer likevel til å smøre denne gangen og. Bruke opp fra sist, og prøve noe nytt.

Tror det virker på at huden blir noe tøyeligere og smidigere. Kanskje det begrenser omfanget bittelitt og hindrer smårifter?

Fødsel er tøffe greier med stor påkjenning og utvidelse for huden og vevet over relativt kort tid. Derfor er det likevel stor risk for å revne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...