Gå til innhold

Skjønner ikke helt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i dag og fikk ny termin. men med litt ettertanke, fant jeg ut at det kan ikke stemme. For den datoen da nurket ble unnfanget i følge terminkalkulator, var midt i en 2 ukers periode da barnefar ikke var hjemme. Tror nok at det bare var fosteret som er litt større enn vanlig, eller? Fikk tilbakesatt termin 12 dager. Men en uke, eller tre kan stemme, men ikke 12 dager. Burde jeg sagt fra på neste kontroll, eller skal jeg bare ta det som det kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du ikke har vert utro så spiller det jo ingen rolle:))

Skrevet

Jeg ble flyttet 11 dager fra menstermin til UL termin på 18 ukers UL forrige gang.

Terminen er jo uansett ikke noe nøyaktig måling - målingen de gjør på 18 ukers UL er basert på hvor stor babyen er - og hvis den er større/mindre enn snittet de beregner ut fra så kan man jo bli flyttet. Det eneste det har noe å si for er jo når du skal begynne permisjonen - babyen kommer når den kommer uansett.

Jeg ville bare tatt det som det kommer, det er uansett lite du får gjort med det - det er sykehusultralyden i uke 18 som teller ift permisjon etter det jeg ble fortalt.

Skrevet

ut fra hva jeg har lest er det veldig vanskelig å vite nøyaktig når unnfangelsen finner sted, selv når man har seks på EL dagen. For det første har ikke egget som løsner noen kjemisk tiltrekningskraft på sædcellen, så selv om egget er på vei oppifra og spermen på vei opp kan det ta litt tid før en sperm "finner" egget. Tiden selve befruktningsfasen tar, da sædcellen trenger gjennom skallet og inn i kjærnen på egget, kan variere. Fikk jeg forklart dette forståelig tro??

Dersom du ikke visste sikkert når du har eggløsning kan du jo ha hatt den mens mannen din var borte, hvis dere hadde sex før han dro kan sæden hans faktisk overleve og vente på egget i hele 10 dager! Og da kan jo befruktningen faktisk ha skjedd 10 dager etter han dro:)

Skrevet

de sier jo at den terminen du får oppgitt ved UL kan variere så mye som 2 uker. så er nok bare baby som har vokst litt mye de siste dagene eller noe lignende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...