Gjest Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Gutten min har begynt å gå..er så stolt. 10 mnd gammel Men lurer på hvordan type sko jeg bør kjøpe. Bør jeg kjøpe både inne og utesko? Noen anbefalinger?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Det jeg har fått anbefalt er at ungen bare bruker sko ute (fordi de skal ha sko på så skjelden som mulig) og at sålen er myk og bøyelig:)
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Tusen takk for svar.. har du noen forslag til merke og type sko som er bra
Bølle&Frøet Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 ecco og skofus har bra sko. Husk at de må ha god støtte rundt anklene. Få hjelp i butikken til å finne rett størrelse...
Snupidupi Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Æ bruka mye Kavat sko tel mi eldste... synns dee brei og go også støtta dem godt http://www.kavat.com/ Hær finn du forhandler eller kan bestill
Bølle&Frøet Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 http://www2.ecco.com/ss2007/Products/Kids/Infant.htm#articleid=70921&colourid=53755
Skrømti Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Amalis: Angående det med støtte rundt ankelen. Jeg mener å ha lest at skoene _ikke_ skal være stive/ støtte for mye rundt ankelen, at det er en vanlig misforståelse at man tenker sånn. Er ikke helt sikker på mine påstander nå, skal sjekke om jeg finner det ut.
soria moria og nurket Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er ganske så sikker på at det er viktig at hælkappen er stiv og støtter godt. Det som derimot ikke er så viktig er om sålen er myk eller stiv, i og med at små barn (når de begynner å gå) ikke har fotavvikling som en voksen. Dvs de ruller ikke på foten. Arrester meg hvis dere er uenige! Hilsen fysio, men ikke barnespesialist
Skrømti Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Jeg skreiv et innlegg som ligger lenger nede her hvor jeg siterte fra Spedbarnsboken. Jeg synes det var litt rart det med at skoen ikke skal være stiv, men det var nå det som stod i boken. Hm, man hører så mye forskjellig!
soria moria og nurket Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 Ok, så innlegget ditt nå. Er litt science dette, ja Som skrevet så er ikke barn mitt område, bare refererer det jeg har lært av en annen barnefysio. Sikkert like mange meninger om dette som alt annet...
Bølle&Frøet Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Skoene skal ikke være stive, men de skal ha god støtte rundt anklene. Jeg jobber til vanlig i skobutikk (er i permisjon nå) , og vi har gått på kurs og hatt god opplæring med å selge barnesko. Føttene til de små er fortsatt veldig myke, så god støtte er viktig. Snøresko er også det beste, då får du festet skoen jevnt opp over foten. Men det er like viktig å få riktig størrelse!
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 KJøp hvertfall ALDRI sko til å "vokse" i!! Det vet jeg er mange som gjør.. Jobber i barnehage, og jammen sett mye rart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå