♥ivf m/prins♥ Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hei jenter:) Om dere også opplever at huden blir innimari tørr for tiden? Jeg holder på å klikke jeg altså.... Jeg smører meg, bruker disse vottene fra bodyshop og skrubber meg, smører meg igjen med all salgs greier, til og meg babyolje fra natusan eller disse fete kremmen i bokser fra bodyshop - coconut butter greier... Men herregud a mann - jeg er like forbann tørr!!! Har aldri hatt problemer med det og nå føler jeg at jeg ikke får puste snart.... Uff, er det noe somhar noen gode forslag? En fantastisk krem eller noe? En olje? Hjelp..... Veldig takknemlig for svar... Klem fra ei som snart tørker opp... Og ja - jeg drikker mye vann..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 jeg kjøpte meg en sånn nivea krem i en blå rund boks. den er kjempefeit og har hjulpe den tørre huden min. ellers så har de jo locobase (den også fås kjøpt i en stor boks) blant annet på apoteket. den er jo feit og god.. Før jeg kjøpte meg locobase og nivea kremen så var jeg å kjøpte meg en KJEMPEDYR krem hos en hudpleier.. (dermalogica krem) kostet nærmere tusen kroner. det var ikke måte på så den skulle hjelpe. men nei.. den står nok å blir gammel i skapet på badet.. Så jeg sverger til niveakremen og locobase. Anbefales !
RockMyWorld Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Jeg og tørker ut, spesielt i ansiktet! Ser ut som et flass-monster hver morgen....ÆSJ!!!! Smører og smører, men tror du det hjelper?!?! NEIDA! Får prøve de kremene anonym her anbefaler, har aldri vært plaget med tørr hud før, så lurer på om det er en sånn gravidgreie (som min kjære sier).
"husmor"med lille Nora Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 de har mangen gode kremer på apoteket:) eg kjøpte ein der, dan var skikkelig feit.. var nesten litt ekkelt å smøre den på kroppen og eg kunne ikke t a på meg klær på en halvtime. men den hjalp noe helt vannvittige:) husker ikke navnet på den.. men spør på apoteket..
Mina™ Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Locobasen er den eneste så hjelper på meg. ble anbefalt den av hudklinikken på SUS. Fås kjøpt på apoteket.
Aprilskatten min. Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Hei. har også tørr hud for tiden så jeg kjøpte meg aderma på apoeket. funker ganske bra!!! Et pluss var og at den lindret kløen min!! Koster ca 190 kr tror jeg.
ana baroma Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 jeg bruker a-creme fra apoteket. gikk fra helvete til himmel fra dag 1.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Har hatt problemer med tørr hud jeg og, og locobase hjelper virkelig!utenom på leggene da...
sebbe Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Du har ikke fått psoriasis da? Vet at det er mange som får det når de er gravide. Og er plaget med det selv.
Mamman til Georg :) Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har kjøpt A-creme på apoteket og den er helt super
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 har samme problemet men jeg bruker baby olje på fuktig hud. funker veldigbra på meg
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 jeg har oså tøøøøøøøøøør hud!! smører hver dag med body butter. funker for noen timer... har gitt opp jeg nå.... baby olje har jeg forøvrig hørt er bra, men kan liksom ikke gå på jobb inndynka i olje liksom.... hehehe....
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 he he det blir litt kliss ja men smør på kvelden noen timer før legge tid..
2prinsesser># Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Gå på apoteket og kjøp: Trixera fra Avene Xomega fra Aderma Apobase, rød el blå Disse er jeg veldig fornøyde med!!!1 Ellers må jeg også skrubbe med jevne mellomrom!!! I tillegg til psoriasis finnes det også noe som heter Ictiose (fiskehud, skifter hud 7 g oftere en andre). Blir sånn flassaktig. Ifølge hudlegen vår ligger dette i genene og kan slå ut etter bestemte faktorer. Kan det være det? Er oftest arvelig så vil tro du har andre i fam med dette i tilfelle. (mest sannsynlig er det bar FRYKTELIG PLAGSOM TØRR HUD!!!!) SOM GÅR OVER SNART!!! Er det Ictiose så er det karbamidkrem som er det beste.....kan forresten være et tips uansett, men om du er litt sår så kan det klø/svi. Jeg har kortison i tillegg som jeg smører på innimellom for å overleve min kløe (har i tillegg atopisk eksem) LYKKE TIL!
♥ivf m/prins♥ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2007 Hei alle jenter og tusen tusen takk for svar! Så godt å høre at det er normalt....puh! ;o) Nei, psoriasis har jeg ikke. Det er ikke sånn at jeg flasser, klør etc. Men da jeg aldri har vært plaget med dette, så skal det ikke så mye til før jeg reagerer, pluss at der er overalt også. Legger, pupper, mage, over/underarmer m.m. Men da vet jeg hvor det bærer imorgen: APOTEKET! Der blir det storhandel av den A-cremen og Loco/apobase i første omgang. Og enda et par med "skrubbe-hansker" på BodyShop! Igjen - tusen takk! Klemmer ;o)
@nne p@ l@nne Skrevet 13. mars 2007 #16 Skrevet 13. mars 2007 På helsekosten selger de en babyolje merke Weleda. Den er dessuten varmende. Hjalp veldig på min hud.
Gorgoroth*Lever farlig* Skrevet 13. mars 2007 #17 Skrevet 13. mars 2007 I tillegg til og skrubbe så bruker jeg Helosan(veldig fet), fins på apoteket i sverige ihvertfall:) Funker bra på meg:) Lykke til!
skjotta Skrevet 13. mars 2007 #18 Skrevet 13. mars 2007 jeg hadde samme problem!!! prövde alt som apoteket hadde a by pa. Locobase, baby olje, og alt annet dama pa apoteket kunne komme pa... til slutt gav jeg opp, og tydde til en krem jeg fikk i gave fra ei venninne, og vips!!!! huden var myk og glatt igjen, og klöen var borte... det viste seg at kremen ogsa var en selvbruningskrem, but who cares? den hjelper! det er en fuktighetskrem/selvbruningskrem fra Dove. den billigste kremen jeg har brukt hele graviditeten...
♥ivf m/prins♥ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. mars 2007 Tusen takk, jenter:) Alle forslag mottas med stor takk! Den fra Dove tror jeg faktisk at jeg har, så den skal jeg prøve imorgen etter dusjen. Den eneste jeg syns er dumt med de kremene, er at de lukter ikke særlig godt.... Men heller det enn tørr hud:) Jeg går en smørende helg i møte, så nå tenker jeg sambo gleder seg;o) Takk takk! Lykke til videre og klemmer fra meg:)
#HØYgravid# Skrevet 13. mars 2007 #20 Skrevet 13. mars 2007 Babyolje - dette smørte jeg meg med etter hver dusj i 1 svangerskap og fungerte veldig bra - heller ingen stekkmerker. Har merket huden min er følsom fortiden, så skal kjøpe dette denne gangen også. Problemet er at jeg glemmer det hver gang jeg er på butikken
hundemamma ♥ Skrevet 14. mars 2007 #21 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har til vanlig veldig tørr hud og bruker en formue på kremer hvert år. Den siste tiden har jeg også klødd veldig mye. For meg hjalp det å kutte ut alle fancy kremer og såper med masse lukt. Skrubber meg med noe fra mandelserien til L'Occitane og vasker meg med asan og så tar jeg og bader på kvelden med litt babyolje i vannet. Liker ikke den fra Natusan babyoil. Bruker Johnson&Johnson eller Neutrogena for de er ikke så fete/"tjukke" i konsistensen. Lukter ikke like forførende smekkert som før men lykkelig med mindre kløe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå