Gå til innhold

svimmel og hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ganske mye svimmel siden jeg ble gravid og har fått hodepine ganske ofte nå etterhvert også, vet ikke om det er noen sammenheng men bekymrer meg litt for om det kan være noe annet galt? Jeg har ikke kjent så mye liv heller enda, og er nå i uke 14+4. Trenger noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen tips til deg...

men jeg har også hatt ofte hodepine og vært endel svimmel, fikk et forklaring en gang på hvorfor, men husker ikke den akkurat nå.. hehe.. men det jeg husker er at det er veldig vanlig...

Jeg er 21 uker på vei nå og jeg kjente ikke liv før jeg var i uke 18

Skrevet

Har du fått sjekket jernlagre og blodtrykk? Mangel på jern og lavt blodtrykk kan gi både hodepine og svimmelhet. Var selv kjempesvimmel på den tiden og hadde veldig lavt blodtrykk, er blitt bedre nå som det har steget litt. Hodepine er også ikke helt uvanlig i begynnelsen av 2.trimester.

Skrevet

tusen takk for svar. Ja jeg har sjekket blodtrykk og det var jo litt lavt ja.... jernlagrene er fine enda.

Så du kjente ikke liv før i uke 18 ja..... vel, jeg tenkte tanken at det kanskje var litt tidlig. Faktisk, i dag så kjente jeg noe som ligner små glidende slag, som med en fiskehale. Det glir liksom før det ender i et lite bykst.... hm... vanskelig å forklare dette ja....men kanskje noen forstår likevel?

Skrevet

Jeg også hadde masse hodepine og var svimmel fram til ca. uke 18. Jeg har lavt blodtrykk og det som hjalp endel til meg var å spise lakris. Lakris er blodtrykkshevende. Spiste ikke mengder slik at det gjorde noe utslag på målingene, men den værste hodepinen slapp taket. Verdt et forsøk :) Funka for meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...