Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVa gjør jeg når barnet ikke vil ha annet enn mm? Jeg har forsøkt de fleste grøt typer, men vil ikke ha. Heller ikke grønnsaksmos? Banan går en gang i blant...

Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er babyen din? sikkert ikke noe krise om du venter lnoen uker å prøver igjen, kan jo hende h¤n ikke er klar for mat enda. mange klarer seg jo på bare mm mye lenger en 6 mnd.

har du prøvd velling?

Skrevet

Hun er 6 mnd. hvor får man kjøpt velling?

Skrevet

Hei!

Vesla mi nektet å smake noe som helst av noe slag før hun var ca 9 mnd,fullammet til da...den siste mnd nå har hun begynt å spise grøt to ggr om dagen + middag;-)

Prøvde fra hun var 5 mnd,men det var ikke interessant med annet enn mm... men nå sier hun fra selv at hun er sulten,gråten er annerledes og hun smiler og vifter med armene når hun ser grøtskålen sin;-)

Så ha tålmodighet,babyen din er sikkert bare fornøyd med mm ennå;-)

Skrevet

holle grøten du får kjøpt på helsekosten kan du lage velling av. ellers så kan du gå inn på semper.se der står det hvordan du kan bestille velling til utlandet

Skrevet

Mitt beste råd til deg er i hvertfall å ikke stresse med det så lenge hun legger på seg fint og virker fornøyd. Jeg hadde samme problem med eldstesnuppa og hun fullammet jeg til rundt 9mnd og når hun var 1år spiste hun vanlig. Nå er hun 2,5år og elsker all mat.

For meg var det viktig å ikke presse henne, ikke gjøre noe stort ut av det. Jeg var redd det skulle bli en negativt ladet situasjon, å bli presset til å spise. Hun ble tilbudt mat og smaksprøver hver dag til mine/våre måltider, til slutt spiste hun bare mer og mer.

Det høres kanskje enkelt ut, men jeg bekymret meg masse for dette i den perioden. Fant til slutt ut at det uansett kommer med tiden ,ingen er like og sånn er det bare. Fikk sjekket blodprosent og forhold til jern og sånn og det var helt supert.

Derimot var trillen annerledes med Olivia, hun gikk opp i vekt og jeg hadde ikke nok melk men hun ville heller ikke ha mat. Da hun var 7mnd tok jeg da valget å slutte å amme helt for å få i henne mat for hun tok jo ikke begge deler. Begynte med velling måltider, kjøper semper velling i sverige... Nå får hun mme, velling, grøt brød og middag som en helt annen på 8mnd... så det er mange løsninger da.

Men som sagt, har du nok melk og hun har det bra ville jeg tatt det som det kom, du er i såfall heldig som har så masse bra melk.

Skrevet

Leste gjennom svaret mitt nå og det skulle selvfølgelig stå at Olivia IKKE gikk opp i vekt.:)

Skrevet

mit råd er å ta det med ro! Jeg fullammet til nesten 11 mnd - først da var min klar for annet enn mm. Er du bekymret for jernet så kontakt evt lege for blodprøve. Men de aller fleste klarer seg lengre enn 6 mnd med jernlagrene sine, evt snakk med legen om å gi jern.

Med mm får barnet nok næring i allefall. Prøv litt innimmellom - en dag løsner det. I kontakt med Gro Nylander lkalte hun dette en nomalvariant

Hva med fruktmos? Det var det min startet med ved 11 mnd. I tlllegg til yoghurt fra samme tid. (yoghurt kan gis fra 10 mnd) Grøt og middag begynte vi så smått med ved 12-13 mnd. 14 mnd nå og får fortsatt flere ganger mm pr dag - mellom 5 og 10 ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...