Gå til innhold

hvordan lage velling. blandingsforhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte begynne og gi velling. men han er jo bare 4mnd. og får ikke kjøpt velling i butikken til han. så har jeg jo fire mnd grøter og da kan jeg vel lage velling av de. maisgrøt eller risgrøt tenkte jeg men så var det det med blandingsforhold.

og så har jeg bare avent flasker finnes det velling tuter til di?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare blander den tynn, har ikke noe spes blandingsforhold. Har litt pulver i bollen og fyller på en del med mm eller mme. Mm er fint, for den gjør grøten tynnere pga enzymene. Ang smokkene så vet jeg desverre ikke.

Skrevet

du kan bare lage et litt større hull med en kniv på en av de tutene du har.. blandingsforholdet vet jeg ikke, lurer faktisk på akkurat det samme.. men syns og huske noen sa 1-2 ts til 135 ml mme.. må vel bare prøve oss frem..

Skrevet

vet ikke helt med blandingsforhold. men tror det sto 2 ts på pakken fra helsekosten. vi har kjøpt velling i sverige. tror du kan bestille fra semper. dr browns smukker i str 3 er beregnet på litt tykkere væsker.

Skrevet

Jeg lager velling til min datter på nesten 4 mnd. Varmer bare opp en posjon med mme, ca 180-200 ml på kveldene. Tilsetter 2-3 toppete ts med grøtpulver og rister alt sammen. Blir litt tykkere, men ikke vanskelig å drikke.

Jeg bruker Avent flasker og dert finnes velling tut til den. Den heter variabel flow. Hvis du ser på siden av en aventflaske i en eske i butikken, så står det alle de ulike tuttene som finnes til flaskene. Denne tutten er IKKE lett å få tak i, i allefall ikke her jeg bor.

Jeg tror jeg kjøpte den på apotek, men husker ikke. Jeg kjøpte den da jeg fikk mitt første barn, men brukte den lite da, så den går fint an å bruke nå.

Håper du får tak i en sånn, og lykke til med velling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...