Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 hvor sint kan en egentlig bli på en to-åring når de trasser og ikke lyer? har en gutt på 2år som av og til skal trasse skikkelig masse når vi skal kle på om morgenen.. i dag nektet han gjen å sitte når jeg skulle kle på... det hjelper som oftest å lukke øynene å telle til ti, men det hjalp ikke for meg idag.. fikk på klena etter masse om og men, skulle gi hostesaft, det har aldri vært ett problem men idag spyttet han det på meg. kjente det kokte inni meg da.. telte til ti igjen.... skulle vaske bort hostesaften han hadde i fjeset, og da beit han meg, dte har han aldri gjort før!!!!!! så hvor sint kan en vise en 2åring at du er på de?? er jeg stgg med gutten min når jeg knipser han på munnen når han spytter på meg? og når han biter?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Jeg føler meg som en av de svært strenge mødrene her inne. Jeg blir sinna på ungen, altså høylydt hvis hu ikke vil høre for ente gang og jeg knipser på hendene hvis hu gjør tingen som ikke er lov for ente gang. Hadde ungen min biti meg og den skjønner at det er galt hadde jeg små biti tilbake. Hadde ungen spytta hadde jeg klypi litt i leppa. De skjønner så mye mer enn vi tror, en 2 åring vet at biting, slåing og spytting er galt.
trompetisten Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Metoder jeg selv prøver seriøst å unngå i alle fall, men det har skjedd at jeg måtte gått på badet og hyyyyyle høyt for å lette på trykket. Har litt sansen for Supernanny`s metoder jeg (går på tv2 på tirsdager tror jeg det er). Snakk rolig med lav stemme hva du ikke aksepterer, settes på et sted som er definert som time-out sone i to minutter, deretter må han si unnskyld og deretter delta videre i dagen. Problemet er å være konsekvent nok.....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 jeg prøver å snakke rolig og bare overse han og ikke bry meg om trassen, men til tiden er det vanskelig, ikke alltid jeg er like villig til å takle trassen,, har og ne liten på 7uke som krever sitt og når eldste mann trasser på denne måter så blir begeret fort fullt!! det er ikke sjalusi fra eldste mann, det er bare stas men lillebror, men han er jo midt i trass alderen............ prikkprikkprikk... HJELP!! H I her..
Nuss Nuss Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Du kan få bli så sint du bare vil sålenge du ikke brøler til de. Jeg kan godt heve stemmen så jeg nesten hyler men jeg er ikke noe for å knipse de eller slå! Har rappet til sønnen en gang over fingene i frustrasjon men etterpå angret jeg veldig. Så jeg holder han fast i ansiktet så han må møte blikket mitt å snakker da hardt til han. Hvis ikke det fungerer må han bli på rommet sitt m time out! Du må gjærne vise han at du er sinna. Jeg synes ikke du er direkte stygg men er ikke noe for metoden du bruker. Hvis du knipser eller feks slår så lærer du han bare at det er okay å gjøre det og det er vel ingen god ide!?! Det er absolutt ikke lett å være foreldre med trassete unger. Vi må bare smøre oss med tålmodighet så godt vi kan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå