Gå til innhold

Når plasserte dere babyen på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er no 5 mnd gamal. Våkner titt og ofte om natta. Vurderer å plassere ho på eget rom, for å sjå om d hjelp.

Nokon som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det ikke før hun var 10 mnd.

Syntes det var praktisk å ha henne på rommet vårt så lenge pga nattamming. Men siden hun har vært myyye våken på nettene i det siste, har vi forsøkt med eget rom. Hjalp ikke i starten. Men fikk beskjed av legen om at vi burde gå inn hver gang hun våknet, holde en hånd på kinnet hennes slik at hun visst vi var der- også gjenta dette x- antall ganger i løpet av natten. Skulle ikke ta henne opp. Etter 4 dager med denne "behandlingen" sover hun mye bedre.

Skrevet

Når han var 6-7-8 uker ;) Sambo snorker så høyt noen ganger at han våknet, hehe! Gikk veldig fint det altså. Han brukte våkne 2-3 ganger pr natt, men da han ble flyttet sov han plutselig 7 timer i strekk, uten mat. Så det var hvertfall riktig for han. Du får bare prøve da vøttu, og eventuellt flytte henne tilbake til dere hvis hun ikke trives.

Skrevet

Vi la jenta vår på eget rom med en gang.... Og der har hun ligget siden. Like greit å bli vant med det først som sist

Skrevet

Vi la lillegutt på eget rom for 3 dager siden (han er 6 mndr.), og angrer på at vi ikke har gjort det tidligere! Han sover myye bedre nå. Før våknet han alltid min. 3-4 ganger om natta, nå våkner han 1 gang, og det er ikke før i 5-tiden om morgenen. Dersom det fortsetter sånn, ser det ut til at vi slipper stria med nattavvenning, noe vi hadde tenkt til å gjøre snart. Det er også flott at han nå sover så lenge sammenhengende og ikke får så oppstykket søvn.

Så jeg anbefaler sterkt å prøve eget rom:-)

Skrevet

Vi la han på eget rom da han var 2 mnd. Han lagde så mye lyder i søvne at han holdt oss våkne. Virket som om han i begynnelsen savnet ldene våre for han våknet oftere. Ble rådet om å sette på radoen inne hos han, og da begynte han å sove natten gjennom.

Skrevet

Når han var rundt 5mnd. Sov mye bedre allerede første natta på eget rom,ble ikke vekket av at jeg kom å la meg :)

Skrevet

Med eldstejenta havnet hun på eget rom først da hun var 9mnd - fordi vi flytta hjem fra utlandet først da... der hadde vi knøttlita leilighet med ett soverom.

Denne gangen kommer vi nok til å flytte mini over på egt rom i løpet av sommeren, dvs ca 6mnd, sammenfallende med natt-avvenning.

Skrevet

Tulla vår fikk eget rom da hun var litt eldre, for jeg våkna hver gang hun så mye som bevega på lillefinger'n.. måtte opp og sjekke. Fikk beskjed av legen min at jeg trengte orntli' søvn, og at beste løsninga var å putte ungen på eget rom. Etter en-to ukers "tøff" tilvendingsfase (hvor jeg var helt "obsessed" og måtte inn og sjekke 1000 ganger, så sov både jeg og jentungen bedre :o)

Hvis hun ikke spiser på natta lenger, og dere er sikre på at dere kan høre henne hvis det skulle være no', så er det vel ok?

Skrevet

1 mann var ett år 2 mann var 5 mnd. Fostår ikke hvorfor jeg ikke gjorde det før med den første, det funka kjempegodt med nr to! :)

Skrevet

Vi la henne over på egent rom når hun var 4 mnd. Hun sov da veldig godt om natta:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...