Jordbærjenta:-) Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg hater og snakke foran folk. tips til hva annet jeg evnt kan gjøre?
solstråle :) Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er heller ikke noe fan av å stå og snakke foran en stor forsamling, så sambo har fått klar beskjed om at han ikke skal vente seg noe tale fra meg, og det var helt greit for ham. Men det han ikke vet, er at jeg har skrevet en sang til ham (Det vet jeg han kommer til å sette pris på, for han hintet litt om en en gang, men jeg bare latet som jeg ikke hørte det..) Jeg vil jo egentlig si noen gode ord til ham på den store dagen vår, men siden jeg ikke kan fordra å stå og snakke foran mange folk, så tenkte jeg at en sang kunne være en lur ide. Er jo mange som dikter en sang til mannen sin fordi de ikke makter å holde en tale. Synes du det blir vanskelig å skulle dikte sangen selv, finnes det jo folk som kan gjøre det for deg
Vannmann35 Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Hmm... følte for å kommentere litt på dette. Hva da når mannen hater å stå og snakke foran folk, og synes det er dritflaut - er det greit at han bare dropper talen til oss kvinnene da? Er visst ikke likestilling å alle punkter her... Vet at det egentlig ikke er noen tradisjon for bruden å holde tale til brudgomen, så dere kommer nok greit unna med en sang også - er jo bedre enn ingenting da :-) Av og til virker det bare som om likestillingen gjelder på de punktene det passer oss selv best.
solstråle :) Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Da må jeg nesten gi en kommentar tilbake.. Hadde sambo mislikt å snakke foran en stor forsamling, ville jeg aldri krevd at han skulle holde en tale for meg heller. Hadde blitt kjempeglad for en sang og jeg Men nå har det seg slik at han faktisk ønsker å holde tale, og da skal ikke jeg hindre ham i det. Det er sikkert mange jenter der ute som hadde blitt skuffet hvis mannen ikke hadde klart å holde en tale for dem, men jeg tror også at det er vel så mange som ikke vil kreve en tale fra mannen sin hvis de vet at det er noe han ikke kan fordra å gjøre. Det er begge sin dag, og da er det dumt hvis en av oss (eller begge for den saks skyld) skal gå rundt og grue seg til den store dagen fordi en må gjøre noe en egentlig ikke har lyst til..
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 jeg skal få med meg kusina mi til å filme- så skal vi reise rundt å "intervjue" familen hans, familien min, hans sjef, min sjef, hans kollegaer, mine kollegaer osv for å lage en liten "enquete" for å høre hva de mener om han/ meg- om det er noen ting de kan opplyse om som ikke kanskje har kommet opp i dagen? Vi har veldig humoristiske familier og venner- så det er ingen som kommer til å tulle med noe ufint. Tror dette blir et artig innslag vi skal legge inn som på storskjerm under talene som min tale til brudgommen. Han aner selvsagt ingenting- og skal få det som en overraskelse!
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 grunnen til at jeg velger å gjøre det sånn, er at jeg kommer ikke til å få frem et ord "live" og VIL gjerne si noen morsomme ord til mannen i mitt liv. Jeg gråter mye og lett i sånne sammenhenger, og får jernteppe. Så dette er min måte å holde tale til mannen min på!
Embla72 Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er ingen taler og valgte å ikke holde noen i vårt bryllup. Men følte liksom at siden mannen skulle holde tale, så burde jeg gjøre noe også. Det meste ved bryllupet ble slik jeg ønsket det, men mannen min ville gjerne at "One" av U2 skulle være første dans på festen. Så det jeg gjorde var å gå i studio og synge inn nettopp den. Jeg kan ikke synge, men jeg kan love at det slo veldig an blant. Mannen min ble så glad og stolt da :-)
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Jeg skal, selv om jeg hater å snakke i forsamlinger og helt sikkert kommer til å hulke;-) Man trenger ikke si mye, men jeg synes det er veldig hyggelig at man kan si noen fine ord til hverandre.
brooklyn Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Jeg holdt tale for min mann og jeg gråt endel, for jeg er svært emosjonell og lettrørt av meg. Følte ikke det ble teit heller, da det var masse vittigheter der og så ble det bare litt gråt på slutten. Han var såååå stolt:) Hadde talen skrevet ned, så jeg klarte å få sagt det jeg ville. Du kan jo feks lage en sang eller lage en lysbildefremvisning med bilder fra deres liv sammen, sålangt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå