Gå til innhold

barnas sparekonto og sosial hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig bare ett spørsmål. får å få sosial hjelp skal man egentlig være helt skrapa, men går de på barnas sparekonto også.

saken er at vi opprett kontoen for noen år siden og putta litt nå og litt da. det er ikke mye penger 5000 på storesøsterens og 2000 på minste mann. Ikke satt inn noe mer etter atr forholdet tok slutt. da jeg rett og slett ikke har råd til det. Noen av de pengene som er på disse kontoene er penger de har fått av andre slik som bursdager og andre merkedager.

Det er trassig hvis sosial konto skal bry seg med ungenes penger, som de har vært flinke og spart

Jeg har rett og slett ikke hjertet til å bruke av demmes penger. Det er jo ikke demmes feil at mamma er blakk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen fare dersom kontoer står i barnas navn. Og skjønner godt hva du mener, jeg måtte låne av ene jenta mi en gang, men da betalte jeg tilbake så fort jeg bare kunne, og satte også inn litt ekstra...

Skrevet

En venninne av meg klarte å spare 6000 kr til datteren sin. Men så sluttet hun å motta stønader som aleneforsørger, og måtte søke om økonomisk støtte fra sosialen. Hun fikk da beskjed om at hun måtte bruke de 6000 kr først, for hun skulle uansett ikke ha noe som helst penge når hun søker sosial. Om det så står i datterens navn.

Så hun gikk over til å søke bostøtte istedet.

Dette fortalte hun meg siden jeg en periode tenkte på å søke sosial hjelp. Men med de pengene jeg har klart å spare til sønnen min, har jeg ikke tenkt å bruke i det hele tatt. Så nå har jeg isteden søkt bostøtte.

Skrevet

kan dere ikke ta ut pengene til barna da? og deretter søke på sosialen

Skrevet

Jeg syns faktisk det er riktig at systemet er sånn jeg. Det er jo bedre å ha mat og tak over hodet nå enn de pengene i banken. Man får spare opp igjen i medgangstider og bruke reservene når det er nødvendig.

Skrevet

alvorlig talt "korse" fakerten jeg blir irritert!!!!!! det er ikke riktig at barnas penger som de har for eksempel har fått i dåps gave osv skal gå til våres utgifter! nei fytti rakker sånt no irriterer meg! jeg har hørt det er mange som har slitt med dette problemet. jeg vurderer å sitte barnets konto i en annens navn, men ikke så lett, skal lissom stole på denne personen 100 prosent da! men jeg risikerer ikke at dette skal skje meg. men jeg vet at sosialkontor er veldig forskjellige, her hvor jeg bor er de heldigvis veldig greie! men de kan være noen jævla rævhøl.. beklager ordvalget:)

Skrevet

"korse"! jeg er veldig uening. Disse pengene er faktisk ikke mine. Disse pengene, ihvertfall mestparten av dem, har de fått av andre. de er ikke mine reserver. Disse er selv oppsparte midler til ungene. Jeg har ikke råd til å kjøpe dyre ting til dem, med det aller første ihvertfall. Hun eldeste er inneforstått med at hvis hun skal ha noe spesielt, som kanskje koster noen hundrelapper, så m¨å mamma ta pengene fra hennes konto. Det skjønner hun. Det er det pengene skal gå til,

Skrevet

jeg har hatt det samme problemet, men fikk laget konto til barna i min mor sitt navn slik at jeg da ikke hadde det på papiret.da fikk jeg sosialstønad

Skrevet

Eg meiner at penger som står i barnets namn skal vere urørt, man bør ikkje røre dei om man er i pengeknipe, kan kanskje gjere eit unntak om man er veldig ille ute, men da må man vite at man kan betale dei tilbake. Eg hadde ihvertfall hatt dårlig samvittighet om eg hadde rørt av pengene til barnet mitt. Men folk har ulike meininger om det, og det skal dei få ha. :)

Skrevet

anonym...

tror de fleste vil la barnas penger stå urørt, men når det er slik at man ikke kan få økonomisk støtte før man har brukt barnas penger har man ikke alltid noe valg.

Skrevet

Da håper jeg aldri jeg må søke sosialhjelp gitt. Guttungen har en del penger som er arv etter faren hans. Som faren hans ønsket han skulle ha. Det kan da ikke være riktig å måtte bruke dem.

Forstår jo systemet. Men er jo penger han har arvet. Jeg hadde ikke klart å bruke de pengene.

Skrevet

Jeg jobber på sosialkontor og slik er de firkantede reglene desverre. Støtter meg til innlegget litt lenger opp, ta ut pengene, eller opprett dem i noen andre (som dere stoler 100% på) sitt navn.

Skrevet

dei går ikke etter hva barnet har på konto. jeg fikk sosial hjelp før jeg fikk os. barnet mitt hadde masse penger på konto og jeg hadde ein del på ein sparekonto(bsu) mne dei sjekka kun min vanlige konto:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...