Gå til innhold

Tips til barn som ikke vil ha brødbiter/brekker seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bland brød,pålegg og frukt med stavmikseren. Her går det ned på høykant. Litt melk oppi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke vil ha brødbiter...

Er ikke det for at det er BITER de ikke vil ha det da? Ikke nødvendigvis pga smaken?

Skrevet

Jo,derfor er det bedre å knuse det! Deeå!!

Skrevet

Men da venner de seg ikke til bitene, da forsyver du bare problemet..

Skrevet

Så fint at det fungerer for deg. Her vil vi gjerne at tulla skal lære seg å spise brød, også selv etterhvert, derfor prøver vi en liten brødbit nå og da. Så spiser hun heller flere grøtmåltider fram til hun får taket på brødet.

Skrevet

Enig med anonym her...man venner seg ikke til biter om maten er moset...:/

Men det vi gjorde med Lucas var å dyppe biten i litt melk først, da var det lettere å tygge den:) Nå får han små biter uten melk på da, og putter de i munnen selv, såå stolt:D

Skrevet

Jeg er ikke helt enig med dere som sier at dette er hensiktsløst. Man får jo introdusert gluten på denne måten. Samtidig blir en fruktmos med brød et steg på veien til å venne småtassen til å spise brødbiter pga at konsistensen vil bli ganske lik tygget brød. Man venner barnet til å svelge konsistenser som ikke er helt purè. :)

Skrevet

hvis målet er gluten unten purèkonsistens kan man jo gi grøt av gryn....

enig med brød i vann/mm varianten. bitene er jo problemet, ikke smaken......

Skrevet

jeg har en "brekker". jeg måtte bare vente med brødbiter jeg. Det sa de på HS også, han spiser det når han er klar for det. Så han her begynte ikke med brødbiter før han var 11.5 mnd. Må ikke "venne" barn til det nødvendigvis, er dem ikke klare så er dem ikke klare!

Skrevet

Stolt av Lukas jeg i dag :-) Spiste full posjon grøt (småfolk)+ 1 helt beger frukt til frokost, 1 brødskive til lunsj, 1/3 middagsglass, helt beger frukt (sånn m 4 i) og full posjon grøt til kvelds :-D + kanskje 800ml mme til sammen (innkludert nattmat da) :-D

Skrevet

Veldig glad for tipset og skal prøve det i morgen. Vesla mi liker ikke grøt i det heile tatt- og brødskivene brekker hun seg av. Hvis dette tipset funker så er det en finfin måte å venne vesla til fast føde. Vil ikke måtte fullamme til ho er 14:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...