Ina30 Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hvor lenge kan en baby på tre måneder sitte i bilstol om gangen? Vi har blitt spurt om å være med på en ferietur i Sverige til sommeren, men dette innebærer en 13 timer lang biltur! Blir ikke anbefalt bærebag med nett eller boxette, samtidig som dette er ulovlig i Sverige?
firemerkersmør Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 vi lot han sitter 1-2 timer hvis han sov, max1 hvis våken. Jeg hadde ikke kjørt 13 timer medså liten baby. Max 4 tror jeg, og da hadde jeg stoppet hver time.
Ina30 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2007 Er litt skeptisk, jeg også. Må i hvertfall ta bilturen over to dager.
groma80 Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Vi kjørte over 50 mil da snuppa vår var 3 mnd ca. Turen tar til vanlig ca 8 timer med små pauser. Denne gangen brukte vi ca 12 timer. Vi lot henne sitte i stolen i to timer om gangen, en gang satt hun i 2 1/2 time også. Men da tok vi lange pauser mellom, fra 1- 1,5 timers pauser. Vi syntes dette gikk kjempefint. Hun fikk ligge på ryggen å strekke seg når vi hadde pauser, sov for det meste i stolen. Vi ville helst brukt bag og nett på en sånn tur, sammen med stolen så vi kunne variert. Men bagen vi hadde var for stor til nettet, så da ble det bare stol.. Satt med dårlig samvittighet husker jeg, men hun har ikke tatt noe skade av det.
*mamma til Mathea* Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Vi kjørte over 300 min i sommer (Harstad-Oslo t/r) da var snuppa 2mnd. Hadde både bag m/sikkerhetsnett og bilstol,så vekslet på å bruke de. Vi kjørte om natta da hun sov,da lå hun i bagen å når hun våknet satt vi henne i bilstolen.max 2 timer om gangen så stoppet vi i ca 1 time osv. Gikk kjæmpebra;-) Lykke til!!;-) det blir å gå kjempefint..
Ina30 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2007 Takk for svar! Vi må tenke litt mer på hva vi skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå