Gå til innhold

Venner som ikke tar kontakt! :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt trist at de fleste venninnene mine aldri tar kontakt, det er som regel jeg som må ta kontakt med dem. Føler ikke at de tenker så mye på meg da!

Har ei som jeg har gitt mange sjanser og sist gangen jeg ringte skulle vi spise lunch, men hun hadde ikke tid, så hun skulle ringe, det er nå snart et år siden. I mellomtiden har jeg bare sendt mld om at jenta hadde kommet, busrdagsmld og julekort. Men har jeg hørt noe, nei da. Så henne en gang på senteret, men da hadde hun dårlig tid.

Hmmm.... noe må jeg ha gjort.

Men hva med de andre?

Uff, dette ble langt og sytete!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det ganske likt med deg etter at jeg fikk barn...Alle har plutselig forduftet...

Utrolig dårlige venniner,og tenker bare at di ikke fortjener oss da..

Skrevet

men det er jo så trist! De jeg har sett på som gode venner, tar ikke kontakt. Men tar jeg kontakt og spør om vi skal finne på noe, er det greit. Men så er det jo tilbake igjen med at de ikke tar kontakt...grrrr

Men da skal jeg tenke tanken din.

Tenker på når de selv får barn, hva tenker de hvis jeg ikke tar kontakt med dem, uff nei, det vil ikke jeg gjøre. Da er jeg jo like ille som dem da!

Skrevet

Vennskap forandrer seg ofte når det skjer store forandringer i livet. Man får barn, flytter, forhold som ryker, dødsfall osv.

Det kan være trist.

Jeg er veldig lei meg for et par venninner jeg har mista på veien. Men når man selv alltid må være den aktive, er det noe feil. Det gidder ingen i lengden. Ofte er det slik man ikke snakker om. Vennskap glir bare over. Det er ikke sikkert du har gjort noe som helst. Kanskje er det andre du kan bli kjent med som kan vise seg å være vel så gode venner som de som aldri tar kontakt?

Skrevet

kjenner igjen noen av vennene mine i det du sier ja.. de er plutselig så opptatte, og har ikke tid.. Og jeg ble alltid inkludert når det var festligheter på gang, nå får jeg høre om det etterpå.. enda jeg har sakt at jeg er klar for og finne på noe morro nå.. litt voksentid.

Men har heldigvis venner som har barn også da, og de er ikke sånn. Og noen babysyke venner som inviterer på besøk og på cafe:) kjempekoeselig:)

men de som er så opptatte har jeg bare gidd opp.. jeg gidder ikke og mase for og holde kontakten heller.. vi er vel ikke på samme sted i livet lenger, og det er det lite jeg kan gjøre med.. de kommer sikkert etter en gang de også, kanskje tar de kontakt da, hvem vet..

Skrevet

Jeg skal trøste dere litt. Jeg fikk barn seint, så det var flere i vennekretsen som fikk barn lenge før meg. Når man får barn blir barnet plutselig det viktigste i livet ditt og man får oppleve noe helt spesielt og som ikke kan forklares andre. Jeg hadde et helt annet syn på mange ting som jeg må le av nå som jeg har barn. Før synes jeg det var kjedlig å høre på prat om amming, fødsler, gulping, grøt etc, alt som vi i grunnen shatter om her og som vi koser oss med. Nå er alt det endret. Nå tenkter jeg at stakkars folk som ikke har barn de går glipp av så mye, jeg tar også meg selv i å tenkte hvor egoistiske de er. MEN jeg har vært der og da var alt det helt naturlig. Bare ta det helt rolig, de vennene som betyr noe vil komme tilbake når alt roer seg. Selv om ikke akkurat du bare prater om barne relaterte ting så er det mange andre som gjør det, bare tenkt deg om. Jeg må selv ta meg i det når jeg er sammen med folk som ikke har barn, barna mine er jo så¨viktige for meg at jeg vil snakke om dem. Gi venne ne dine litt tid og vent å se, snart er barne dine litt større og da er dere nok litt mer på bølgelengde igjen.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det problemet, men sambo derimot... Etter vi fikk gutten vår, så blir han aldri invitert med på fest eller noe av kompisene sine. Faktisk kan de prestere å ringe sent på en lørdagskveld for å høre om han kan kjøre de..Halloo?? Han blir kjempe skuffa ja! Synest det er så dårlig gjort!:(

Skrevet

Å ja, jeg vet hvordan det der er, kjenner meg veldig godt igjen. Synd det skal være slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...