catine Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hun er over 80 år. Jeg tenker på det at faddere skal jo ta vare på barnet dersom det skjer noe med oss foreldre- og det går jo ikke i dette tilfellet. (men jeg tenker at hun er jo ikke alene om å være fadder.. vi skal jo ha flere) Har så lyst til å ha henne som fadder. Hva mener dere?
Gjest_1001 Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Det fungerer ikke slik lenger. Det er ikke fadderene som "overtar" barnet om noe skulle skje med dere. Det er nærmeste familie. (bestemor, bestefar, tante eller onkel)
Kjærlighet <3 Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Hvis du vil ha henne som fadder synes jeg du skal det:-) Vår eldste har faddere som er nærmere 60år itillegg til søsteren min som er yngre enn meg og en venninne av meg som er på min alder. Som det skrives over er det ikke fadderne som overtar automatisk overtar ansvaret for barnet om noe skulle skje med dere.
Heira☆ Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Ta bestemoren din som fadder du, det synes hun sikkert er kjempe stas selv også. Og nei, det er ikke fadderne som skal "ta seg av" barnet hvis det skjer noe med foreldrene. Det de skal gjøre, er å sørge for at barnet blir oppdratt i den kristne tro. Og det vil jeg tippe at bestemoren din er flinkere til enn vi unge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå