Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har plutselig begynt å våkne veldig ofte på natt. Det er i hvert fall snakk om hver 2. time. Hva skjer? Før har han hatt 1-2 nattmåltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økedøgn?Hvis du ammer da.Mer sulten?:)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet rundt den alderen, og spurte her! Var visst veldig mange som hadde det sånn! Vi har hatt det sånn i ca 1 og en halv uke, men de to siste nettene har det blitt normalt igjen, 2 ggr per natt.. Lurer på om jeg kanskje hadde litt lite melk da? For da tar de det igjen på natta.. Kan det stemme med deg?

Skrevet

Sånn hadde vi det også, og har det egentlig enda. 5 mnd nå... sukk.

Skrevet

kan de ha økedøgn fortsatt 4 mnd gamle? Mulig eg har mindre melk.. Eller at han er klar for fast føde? Sånn som dette kan vi i hvert fall ikkje ha det. Vi er like trøtte begge to.

Skrevet

Ja vi hadde bestemt oss for å gi grøt på kvelden hvis det ikke gav seg etter to uker, men det blei bedre for 2 dgr siden. Så det er nok ikke dumt å prøve det!

Jeg merket ikke noe til at jeg ikke hadde nok til han, men ser det godt nå. Han gulper, tisser og bæsjer hele tiden! =)

Skrevet

det virker som det er vanlig at babyene våkner oftere i denne alderen? Det eg er redd for er at han no er så stor at han forstår mer og klarer å styre søvnen sin. Og at han har skjønt at det fins en måte å få ha mamma i nærheten hele natta.. Føler i grunnen at eg har nok melk og han tar bare ene brystet om gangen. Skulle gjerne samsovet, men er redd vi skal legge oss på han eller at han skal trille på gulvet.

Skrevet

vi hadde det akkurat slik vi også! kunne til og med våkne hver halv time!! begynte med grøt jeg og det hjalp i starten... da var han 4 mnd.. nå får han grøt to ganger på dagen men sover ikke så bra for tida.. får mat 3 ganger på natta så skal vel begynne med nattavvenning snart!

Skrevet

Hei,

Godt å høre at det er flere med samme problemet :)

Frøkena her er 3,5 mnd. og hun våkner hver 2.time, ofte hyppigere enn det også. Tidligere sov hun ihvertfall 3 timer i slengen. Holder på å bli litt småsprø!

Har også tenkt på om jeg har for lite melk, men hun gulper og bæsjer så jeg tror egentlig ikke det...

Får vel bare holde ut og håpe det går over etterhvert!

Skrevet

Fra å sove 3-4 timer i strekk, til å sove hele natta/evt. med et måltid 19-07 rundt 3 mnd, så ble verden for oss ganske anneledes ved 4 mnd.

Jeg tror jeg har nok melk til de, de er blide og fornøyde om dagen. Men det er klart det tar på å amme hver time (som jeg gjorde i natt fra midnatt og til vi sto opp 07), det går litt opp og ned. Nå har det vært ille et par dager, så var det litt bedre, og så var det ille igjen. Tror kanskje de har økedager nesten hele tida (bytter litt på), har tenkt at det kunne være tenner som plager de... men de virker jo sulten!

Siden de er 5 mnd nå har vi begynt med litt grøt. En måned med så korte søvnintervaller for holde. Så får fullamming være fullamming, og jeg håper det bedrer seg når vi er oppe i full porsjon.

Skrevet

Vi hadde samme problemstilling,prøvde å sove på annet rom enn baby, og det hjalp.Tror kansje baby lukta melka/mamma`n sin.

Gikk bra å få eget rom ved 4mnd alder,rett ved siden av vårt.

Skrevet

Vi flytta A ut av vårt rom. Det fungerte veldig fint i en periode. Men så begynte han å spise oftere, så etter flere netter med å gå fram og tilbake mellom rommene ble han flytte tilbake igjen.

Ikke mange som flytter barna tilbake til foreldrerommet, men det gjorde vi da. Hehe.

Funker sikker for noen, men jeg fikk merkbart mindre søvn av å gå fram og tilbake x antall ganger per natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...