Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 23, men kjenner utrolig lite liv enda. Er egentlig ikke urolig for dette, men når er det en SKAL kjenne noe hver dag da?

Kan kjenne litt på kveld og mrg, når jeg ligger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra fulgåtte 24 uker så jordmor til meg..men d varierer mye.trenger ikke kjenne så mye så tidlig,men en bevegelse i ny å ne.noen sier fra uke 28 også...

Skrevet

Jordmor sa fra uke 28 til meg...

Skrevet

Legen min sa at dersom jeg hadde kjent liv hver dag over en periode på flere uker, og så plutselig ikke kjente noe en dag, så skulle jeg ringe, selv om jeg ikke er 28 uker enda.

Nå har jeg kjent liv hver dag i en 2-3 uker, og dersom jeg ikke hadde kjent noe på en dag, så hadde jeg ringt morgenen etter for en sjekk.

Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite!

Trenger jo ikke nødvendigvis UL, nok å inn å sjekke at fosterlyden er ok.

Men tell-sparkene-undersøkelsen som krever at du kjenner et visst antall spark innen gitte perioder på dagen er fra uke 28 ...enn så lenge nøyer jeg meg med å kjenne noe innimellom! Den lille har jo ikke fått noen rutiner på sparkinga, såvidt jeg har merket i alle fall!

Ps. HI her du kjent mere liv tidligere ... hvis ikke er nok alt som det skal!

Husk at mange kjenner ikke noe liv i det heletatt før rundt uke 24!

Skrevet

Tror det er veldig individuelt. Jeg har kjent liv hver dag i 3 uker nå.. er 20 uker på veg. Fra uke 14-18 kjente jeg det av og til..men ble gradvis bare mer og mer. Siden jeg er førstegangs og kjenner så mye liv, hadde jeg en misstanke om at jeg var lengre på veg... men det var jeg ikke :P Forklaringen er trolig at morkaken ligger helt inn til ryggraden og i tillegg er slank. JM mente da at det er lett for meg å kjenne liv. Skal vist være vanskeligere å kjenne liv hvis morkaka ligger foran eller/ og hvis man har litt ekstra på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...