Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 er ikke kolikk/ smerter og skriking, er bare våken og vil ikke sove. Er liksom greit helt til vi legg han for å sove da er han litt urolig men ikke skikkleg skriking. På dagen er han en engel og sover bra, er våken ca 1 time ved hvert stell. Spiser hver 3 time. Han er 7 uker, noen som har opplevd d samme og har evt tips og komme med?? Travelt å vere våken så lenge når en må tidleg opp med den elste som er hjemme...
meg og jentene Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Har hørt det er veldig vanlig. Så små har ofte sin lengste våken-periode sent om kvelden. Det kommer til å snu seg snart, bare prøv å markere så godt du kan at det er natt, ved ikke å leke med han, ha dempet belysning eller helt mørkt. Og ikke la han sove lenger enn 3 timer i strekk på dagtid. Dette funket hos oss ihvertfall. Begynte sakte men sikkert å sovne for natta tidligere og tidligere. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Hold han våken mangen timer på dagen kanskje? så sover vel han om kvelden.
En liten mamma Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Akkurat sånn var Hedda også de første ukene! Det gikk bra så lenge pappa var hjemme i permisjon, han liker å sitte oppe lenge på kvelden. Men når pappa begynte i jobb igjen etter to uker måtte jeg ha en slutt på det -jeg fungerer IKKE på nattestid! Så jeg startet natt-stellet klokka 20.00, da masserte vi henne med olje, tok på pysj,puppet, sang nattasang og la henne. De første kveldene tok det nesten 1 1/2 time før ho roet seg, ho låg bare i senga og veivet med armene og grein hver gang ho mistet sutten. Vi gikk rolig inn til henne, ga henne sutten og sa at nå må du sove lillevenn, nå er det natta! Og etter et par kvelder roet ho seg raskere og raskere. Nå tar det ca 10 minutter fra vi har sunget natta-sangen til ho sover! (må fortsatt inn å gi henne sutten en gang eller to hvis ho mister den før ho sovner). (Hedda er 5 uker til torsdag..) Det anbefales absolutt ikke å holde babyer våken på dagtid for å få bedre nattesøvn, som anonym over her foreslo -sånn fungerer ikke babyene!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Sett på støvsugeren:) Fant tipset på libero.no og har flere venner som har prøvd det. Det virker faktisk! Høres utrolig ut... Men i magen var det jo på ingen måter rolig... Hun sov hele natten gjennom uten mating fra hun var to mnd! Og vi begynte med det da hun var 3-4 uker:) Sluttet å fungere ved 2,5-3 mnds alder. Og som ei sier over her, ikke la ham/henne sove lenger enn tre timer i slengen på dagtid, men det gjør du vel allerede siden du mater hver 3. time:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå