Gå til innhold

Noen som har hatt ordinær UL i 3D?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplevde dere dette? Ble bildene klare så tidlig som i uke 18. Var kjønnet tydelig?

Vi skal på ordinær UL på Kongsvinger i morra. De skal visstnok ha 3D ultralyd. Er litt spent på hvor skarpe og detaljerte bildene er. Vi har ikke tenkt å spørre om kjønn, men kanskje det er veldig tydelig på 3D...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi har hatt flere 3D UL, inlusive den ordinære.

De har den først i vanlig modus (2-D) så slår de over til 3 D innimellom. Kjønnet var ikke noe lettere å se fordi om det var 3 D, vår lille jente var litt vrang og snudde seg hele tiden. Det som var artig, var jo at vi fikk se ansiktet og hender/fingre godt! Hun var selvfølgelig tynn og sånt, men vi fikk noen søte bilder:-) Vi fikk ikke se hele henne i 3 D, fordi hun er for lang til å fange opp hele kroppen i ett bilde. Men det var en utrolig artig opplevelse, legen gikk igjennom alle punkter og forklarte nøyer om hjernen, hjertekammer, nyrer, lunger etc. undersøkelsen tok 45 min og vi følte oss veldig trygge. Skal tilbake til mandag (uke 25) fordi vi får litt ekstra oppfølging av med årsaker med meg. Gelder oss til å hilse på igje, hun(legen) brente ut tre filmsnutter for oss på cd som vi fikk med hjem, og som vi stadig vekk ser på. Mini ligger og koser seg, og forsøker å få tommelen inn i den lille munnen:-)

MASSE LYKKE TIL!!

Skrevet

Åååå, kjenner jeg gleder meg!

Vi vil jo egentlig ikke vite kjønn, men tenk om......he, he!

Blir så moro å bli kjent med knøttet, fint at vi kan se så mye detaljer da. Betryggende hvis de bruker begge deler, for har skjønt at 3D har sine begrensninger også.

Du var kanskje et annet sted enn på Kongsvinger? Spent på om vi får med film derfra!

Skrevet

Lykke til i morgen.

Jeg gleder meg til å se bildene dere får med dere:)

Skrevet

Tusen takk!

Ikke mange timene igjen nå, skal dit til 09.30. Håper vi får med mange bilder. Vi skulle jo ikke kjøpe noe før enn etter UL, men i går var vi 'innafær' og kikka på utstyr. Endte opp med babyseng gitt!

Vi prates!

Skrevet

hei..jeg var på ultralyd på kongsvinger i uke18, fikk se 3d, men så ikke kjønnet, ser det heller ikke på bildene. men nå "sitter" han jo på bildene da, sjuler snoppen sin..

det var forresten kjempekoselig å være der:)

lykke til i morgen:)

Skrevet

Tusen takk!

Godt å høre at det er trivelig på Kongsvinger Sykehus. Er godt kjent med Elverum gjennom mange syke- og babybesøk, men har ikke satt mine ben på KoS før enn i høst. Hadde egentlig valget, men nå er KoS nærmest både jobb og hjem...

Fikk dere med film eller "bare" bilder?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...