Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppførte deres små seg når de fikk tenner?

Min lille har grått trøstesløs i hele natt (sovet noen lurer på 10 min innimellom slagene....), og fortsetter nå på morgenen. Hun har rolige stunder innimellom hvis hun får sitte på fanget eller vi har henne mot skulderen og går rundt. Har prøvd å titte i munnen hennes, men ser ingenting. Hun har aldri oppført seg sånn før, lurer fælt på hva dette kan være.... Hun er snart 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, hun vil ikke ha pupp eller flaske heller....

Skrevet

det kan være tegn på tenner ja. men alle er jo så forskjellige så det er ikke lett å vite.

jenta mi var veldig plaget med tennene. hun var sutrete og vi så at det gjorde vondt, etter et par dager kunne vi se tannen men så forsvant den. etter to uker var det sutring i et par dager igjen, ingen mat eller noe og så kom tannen. hun var rundt 7-8 mnd om jeg ikke husker feil

forferdelig det her.

Skrevet

Når Lukas fikk de 2 første, så var han "bare" sur i 2 uker før de plutselig bare var det :-) De 2 opp var vondere, mista matlyst og gråt masse stakkars! Så vil tro at det som kommer nå :-)

Skrevet

Prøv å se godt etter midt i undermunnen. Det er der de første tennene som regel kommer. Det kan gjøre vondt en god stund før de kommer ut, så det er ikke sikkert du ser noe selv om de er på vei. Like før tennene spretter gjennom, vil huden i tannkjøttet være hvitere av trykket akkurat der tennene kommer ut. Når de er kommet enda lenger kan man ofte se små tagger. Kjøp Dentinox på apoteket hvis du ikke har gjort det allerede. Det bedøver tannkjøttet litt i en periode, ofte nok til at poden får roet seg nok til å sovne. Om det blir bedre av Dentinox, er det garantert tenner som er på vei. Hvis ikke - følg med på om hun klør seg mye i ørene. I så fall bør du få sjekket om hun har ødebetennelse.

Skrevet

Takk for svar :o)

Nå har hun sluknet, etter å ha tømt begge puppene mine. Håper hun sover en stund, hun var overtrøtt. Etterpå går turen til apoteket.....

Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...