Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien har hatt og har omgangssyke. Og den lille på 7 uker har grønn-gul, litt slimete bæsj, men kaster ikke opp. Er dette de små sin måte å få om gangssyke på? Noen som har opplevd dette? Eller kan det være feilernæring...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et barn som får mme eller mm er nok ikke feilernært.

Men hvis barnet får mm tror jeg kanskje avføringen kan forandre seg litt etter morens kosthold. Mitt barn har iallefall grønn, slimete avføring en gang i blant:) og har ikke omgangssyke.

Skrevet

Har fått oppgitt fra helsestasjon at alle variasjoner av gul, grønn og brun er ok. Svart og hvis det er blod er IKKE ok. Jeg tror ikke så små får omgangssyke, og feilernæring er det sikkert ikke. Ammer du? Hvis ja er de veldig godt beskyttet av morsmelken. Hvis babyen får erstatning, synes jeg du skal se det an til neste avføring og evt kontakte helsestasjonen!

Skrevet

Opplevde akkurat det samme som deg. Jeg hadde omgangssyke og gutten min som da var 3 uker fikk grønn og slimete avføring. Han får det hvis jeg spiser speket mat også. Det går over etter noen dager.

Skrevet

Vår helsesøster har fortalt at gulgrønn avføring, som virker slimete, er tegn på magevondt, gjerne litt kolikkrelatert. Jeg lurte også på om det var pga feilernæring, og det var det visstnok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...