Mrs Mamma Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Å er det egen (ny) bordplassering til kaffen, med bordkort og alt? Bordene flyttes på etter middagen. isåfall, skal både bordplasseringen til middagen og kaffen være i heftet? (lager sanghefte, med bordplassering osv). Alt dette gikk opp for meg først nå... HJELP!
aanonym Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Bordplassering kun til middagen, ikke til kaffen. Det er mest vanlig. Drikkebonger eller ikke, det kommer vel alt an på hvordan dere har tenkt å organisere alkoholserveringen? Vi skal ikke ha det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Vi har kun bordkort og bordplassering til middagen, men vi skriver på et ark eller noe hvem de forskjellige gjestene er. Det gjør vi også på kaffegjestene. Vi var også usikre på det med drikkebonger, og etter mye frem og tilbake har vi bestemt at alle, inkludert kaffegjestene får 2 drikkebonger hver. da blir det i tillegg til velkomstdrink, vin til maten og kaffe avec. drinkene der vi skal være koster ca 90 kr stk, og da syns vi det er greit.
Mrs Mamma Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2007 Men kaffegjestene får vel ikke velkomstdrink? vi hadde ikke tenkt d sånn hvertfal. middagsgjestene får velkomstdrink mens de venter, vin til maten, konjakk e.l. til kaffen og to bonger. er det noe jeg har glemt nå? vi tenkte å skrive litt om alle i heftet, men det er det jo bare middagsgjestene som får. når kaffegjestene kommer kan man vel dele litt på...? huff, føler meg helt grønn på dette, ennå det er bare noen uker igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Det bruker vel å være vanlig å vente med likør, whiskey, konjakk e.l. til etter at kaffegjestene har kommet? Middagsgjestene får jo gjerne en velkomstdrink ved ankomsten til bryllupslokalet, og deretter vin til middagen, og så har man en pause mens man mottar kaffegjestene. Etter at kaffegjestene har ankommet lokalet serverer man kaffe avec og kaker. Så fort kaffegjestene har kommet så kan man vel ikke ha noen forskjellsbehandling mellom middagsgjestene og kaffegjestene? Mulig jeg har misforstått hva du mener, og i så fall beklager jeg..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Drikkebonger hører ikke hjemme i et bryllup..... Gjestene skal ikke måtte betale noe for å komme i deres bryllup.... Syns drikkebonger er for de usansynlig gnitne....grrrr
Mrs Mamma Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2007 ja, da misforsto du med velkomstdrink mener jeg "ventedrikken" til middagsgjestene. mens konjakk til kaffe blir noe annet. det skal selvfølgelig alle gjestene få
Mrs Mamma Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2007 ingen som MÅ betale noe, det er bare å ikke drikke det eget valg. er faktsik litt overasket over hvor mye andre blander seg inn med personlige meninger her inne, på en negativ måte. strengt tatt har ikke du noe med å rakke ned på meg, bare forde du mener noe annet. dette er kun negativt, å sier mer om deg som person, enn meg. såh å hvis du har mer å si, kan du gå inn på klagesiden istede
Vicky 83 Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Hei du! Vi vurderer å ha drikkebonger i bryllupet vårt. En bong til hver person. Vi kommer da til å bruke ca. 70 000 kroner på selve bryllupsdagen, og ingen kan vel kalle oss gnitne da???? Jeg har absolutt ingen problem med å gjøre det på den måten!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Unnskyld meg men har du tenkt å gi middagsgjestene bonger og ikke kaffegjestene? Snakk om å gjøre forskjell på folk da... Ikke får de komme til middag og i tillegg må de betale for drikkevarene... Nei vettu hva! Likt skal være likt. Alt av kaffe, konjakk, likør og kaker venter man jo med til kaffegjesyene kommer. Dermed må ALLE gjestene få likt antall bonger! Må også kommentere at jeg synes bonger er utrolig smålig! Hvorfor invitere gjester man ikke har råd til å gi en fest? er det bare for å få gaver eller?
kjærest1 Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Synes ikke det skal gjøres forskjell på kaffe- og middagsgjester, så vil anbefale at alle får likt antall bonger. Og til de som "grrrrr'er" over at det er smålig med bongsystem: Vær snill å hold det for dere selv... Er ikke noe gøy at folk rakker ned på ens eget opplegg på den måten... Vi skal også ha bonger, og skal spandere to på hver gjest. Skulle gjerne hatt fri bar, men økonomien strekker ikke til, dessverre. Har invitert 80 gjester, og spanderer tross alt velkomstdrink, 3-retters middag, vin til maten og kaffe og kaker, i tillegg til to drinker etter maten. Da synes jeg det er litt kjipt at noen kaller oss smålige og gniene fordi vi må ha bongsystem etter det... Kan vi ikke være litt hyggelige med hverandre her inne da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Jeg ville ikke tenkt at det er smålig med drikkebonger hvis jeg var gjest. har jo full forståelse for at det koster veldig mye med bryllup og ville blitt kjempe glad hvis jeg var bedt. middag, kaffe drink eller ikke. samme det vel. hvis det er noen som virker smålige er det jo de som bare tenker på hva man får for å dra. og det med gave, føler du at du må ha noe igjen for å gidde jøpe en gave eller??? merkelig altså. bryllup er jo så kosleig og flott uansett!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Helt enig!!! VI blir nærmere 90 gjester....alle får velkomstdrink, drikke til maten, kaffe avec og kaker, og i tillegg 2 bonger. For mange vil 2 bonger være nok. Tror de fleste har forståelse for at man ikke kan stå for fri bar. Spesielt dersom festen foregår på et hotell/restuarant hvor man ikke kan kjøpe inn alkoholen selv. Jeg synes bryllup er så flott og er glad for å bli invitert!!! At folk ikke har råd til fri bar til hele flokken synes jeg er veldig forståelig!!! Vil heller bli bedt, og kjøpe drinker selv,.... Enn ikke bli bedt, fordi de ikke har råd til å spandere alt av drikke på meg..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 Er ikke noe galt i å ha bonger, hvis det er til ALLE gjestene og at kaffegjestene hvertfall får tilstrekkelig med bonger til å kose seg litt... Man kan ikke forvente at folk skal komme med gaver kl 22-23 og kun gi de to bonger tilbake, værsågod, der er baren, resten må du betale selv... HI hadd ejo ikke tenkt å gi kaffegjestene bonger det er bare en ting å si om det: S M Å L I G
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Nei, jeg er enig i at det må gjøres likt i fht bonger.
kjærest1 Skrevet 15. mars 2007 #17 Skrevet 15. mars 2007 Joda, jeg er enig i at det må gjøres likt, ellers blir det litt for dumt.... Har selv vært invitert i et bryllup kun til kaffe, og fikk ingenting, og det var litt smålig synes jeg også... I tillegg var vi bare 3 kaffegjester(!), mens det var 60 stk til middag! Så det føltes litt snodig, kan man si...hehe... men de fikk jo gaven sin da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå